Lotsenn 0 Postad 3 September , 2007 Jag undrar om någon kan ge lite tips på bra ställen att fiska makrill, jag har båten i björlanda kile så ställen i närheten av björlanda är att föredra MVh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 138 Postad 3 September , 2007 Två bra ställen i närheten (hmm, nåja...) är Danska liljan och Stora pölsan... det är en bit att åka, men det är bra där... se´ n vet jag inte hur det ser ut längre in åt ert håll faktiskt, runt Björkö, Måvholmen å de ställena upp mot Sälö knapp... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_JJ 0 Postad 3 September , 2007 Danska lijan där finns de ju endel....och de e ju inte så långt bort heller... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 4 September , 2007 Som alla vet är makrillen lite lynnig av sig och är därmed inte alltid där den borde finnas, detta speciellt nu på hösten. När jag på stenåldern hade båt i Björlanda brukade jag åka ut till Torbeskär för att söka makrillen. Fanns det ingen makrill där var det Stora Pölsebergen som gällde. Det var en bit men vad gjorde det man fick i alla fall en fin dag på sjön. skitfiske på dig/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MatsY 1 Postad 4 September , 2007 Hejsan! Har du tänkt att ligga med slagdörj och meta finns det många bra platser i närheten av Björlanda. Med början söderifrån. 1. Strömsund i Björköfjorden. 2. Väster om Kalven. 3. Wockatz, heter egentligen Lyngholmen, ön med det turkosfärgade huset. Lägg dig strax norr om. 4. Kullen, norr om Rörö. 5. Ryttern vid Sälö. Alla dessa platser är skyddde från vind förutom Kullen där frisk nordvästlig vind kan vara besvärlig. God tur Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser