AudiRS6 0 Postad 27 Augusti , 2007 Hej! Varför görs det inte utombordare som drivs på diesel? Åtminstone så måste det väl finnas en marknad för större motorer, typ 200hk ? Varför har man inte gjort några utombordsmotorer med diesel? *De skulle vara för dyra att tillverka och därigenom i inköp? *Marknaden räknar inte med att man kör så långt med en båt med en utombordare eftersom de oftast sitter på mindre båtar? *Svårare att få upp samma effekt? Vill gärna ha svar på min fråga! /Audi Senast ändrad av AudiRS6 | 27 augusti 2007 | 21:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 27 Augusti , 2007 Gissningsvis så är det för att det helt enkelt blir för tungt. En disel på 200 hk med drev väger drygt 500 kg. Detta för att de är gjorda i gjutjärn. Det har nu börjats tillverka dieslar i aluminium, men det är fortfarande väldigt få. Vill minnas att Volvo Penta en gång i tiden gjorde små dieselutombordare, men jag kan minnas fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 322 Postad 27 Augusti , 2007 Det finns dieselutombordare, men vad jag minns bara på 25 och 30 hk, kan vara yanmar som gör dessa men inte säker. rätt tunga och stora för sin styrka. bla adele har en gummibåt med en sådan diesel ombord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 27 Augusti , 2007 japanarna gör oxå dieslar nissan bla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 27 Augusti , 2007 Klart att d har tillverkats dieselutombordare men i en mycket liten omfattning.. Många försök har gjorts men inga har hålltihop lika bra som bensin utombordarna. Dom allra flesta skramlade sönder innan dom hunnit lämna kaj.. Med dagens teknik så skulle d utan tvekan gå att få fram en bra dieselutombordare d finns bara ett problem priset den kommer bli så dyr att innge finner någon lönsamhet i att åka dieselsnurra.. Dagens utombordare är så snåla på dropparna att en dieselutombordare inte är növändig... D som jag tycker borde sattsas på är att få ner priset på Dieselinombordare, d börjar ju komma en å annan bra V8 diesel men priset måste ner ytterligare.. !!!MVH REXCO!!! Som åker bensin V8 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser