larssonm 1 Postad 5 Juni , 2007 Hej! Har en Ryds camping -73 som jag tänkte montera spöhållare på.. modell svarta i plast med 3 olika fästen... Har 4st som jag tänkte sätta fast på båten. vill ha 2 bak och 2 åt sidorna. Men har inte en aning om vart jag ska montera dom, vill ju helst inte göra massa hål i båten som drar ner massa på värdet den dagen jag säljer den.... Har ni några tips ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 5 Juni , 2007 Tyvärr inte för just de hållarna... Till min HT köpte jag spöhållaren(30-7990) och utanpåliggade årtullar(31-1276-3) på ClasOhlsson. Satte årtullarna på insidan, i bakre delen av båten. Funderade länge på hur jag skulle göra, men detta blev ganska bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larssonm 1 Postad 5 Juni , 2007 okej, de där hållarna har jag oxå kollat på, men de går bara att flytta i sidled, vill kunna ändra på höjden också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 5 Juni , 2007 Ok, du får väl sätta några grabbräcken eller liknande i så fall som du sedan monterar spöhållarna på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 5 Juni , 2007 Jag har exakt dom spöhållarna och jag satte en på varje grabbräcke på taket, längst fram på dom(dvs längst mot aktern). Funkar bra, men man får dra åt rejält. Har 2 till som jag inte bestämt var dom ska sitta än. Du använder dom 2 fästena till höger i din bild för att sätta fast spöhållarna på räckena. Senast ändrad av Yadis | 05 juni 2007 | 11:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larssonm 1 Postad 5 Juni , 2007 Okej, det har jag funderat på att göra, men tyckte de kom så högt upp då... Har du någon bild på hur det ser ut på din båt när de sitter spön i hållarna ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 5 Juni , 2007 Nej ingen bild, tyvärr. Ja dom kommer ganska högt upp men inga problem, tycker jag, när vi testat lite trolling. Testa, går fort att sätta dit o enkelt att ta bort dom om du inte gillar det. Den här ryds campingen på blocket har en fin lösning, mailade honom men sattes på av förra ägaren så han hade ingein info. Men går säkert göra nåt liknande. Kolla näst understa bilden, där syns spöhållarna precis bakom motorn. Snyggt! http://www.blocket.se/vi/12008707.htm?ca=15_s Eller näst översta bilden på denna: http://www.blocket.se/vi/11458649.htm?ca=7_s Kallas tydligen trollingbar (den som dom på blocket har) - sök lite på nätet så hittar du mer info. Senast ändrad av Yadis | 05 juni 2007 | 17:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser