Gå till innehåll
lördag 13 september 2025
masitaly

Grymma gäddor

Rekommendera Poster

Idag var vi i norra vätter, la i olshammar och fiskade av en del vikar, hittade en riktigt fin vik där fisken stog på rad, iomed det klara vattnet såg vi dem hela tiden ett stimm lake(lite osäker) och massa gäddor och då snackar vi STORA fiskar. Inte en enda av dem högg :(. spelade ingen roll vad man presenterade några decimeter framför, de brydde sig inte ett smack.

Nån som har någon ide på vad man ska göra sådana tillfällen?

Funderade helt allvarligt på att klubba dem, men kom fram till att det inte vore riktigt rätt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle klubbat dem!!! 2.gif\ Lägg viken på minnet så ska jag hjälpa dig att plocka dem nästa gång...

MVH

magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Prova lite Sink&Draw med mört el löja. (Tackla upp betesfisken istf plastbetet) kasta o veva sakta in i intervall. Retar dom så inihelvete ;)

Eller jerkbait?

Fast dom är nog på G att bli lite pilska nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

>>Magnus<<

Haha..kan jag tänka mig att du hadde gjort, men med min vanliga fiskelycka så får jag nog fan ta med dynamit nästa gång :)

jag ska nog ut till nästa helg igen om vädret är hyffsat, kanske ska följa med...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

de leker antagligen. en och annan kan hugga reflexmessigt eller i försvar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker ni skulle ha provat en buzzer som går och sprattlar på  ytan, eller en jerk med kulor i allt för att få dom ta att hugga rent reflexmässigt.... enda chansen under leken .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...