Gå till innehåll
måndag 06 oktober 2025
Gesse

Yamarindelar.

Rekommendera Poster

I min båt sitter det gardinskenor som jag behöver glidknoppar till. Jag mailade en båtfirma som säljer Yamarin och fick till svar att det inte finns till 5800. Har nu sett två 5800 med samma skenor så det borde vara original. Kanske det är likadana på 59c. Någon som vet mer om detta och var man kan få tag på dessa glidknoppar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

En seriös Yamarinhandlare har reservdelskataloger till alla modeller. Där finns artnr till i princip alla delar båten är byggd av.

Har själv en reservdelskatlog till min Yamarin (5820) så jag vet att det finns och att de är detaljerade reservdelskataloger med skisser

osv.

Tror du kanske kan få lite mer hjälp genom att lägga in en bild hur glidknoppen ser ut. Om det är en universell sak kan det finnas i Watski-, Båtprylars, Hjertmans el liknande katalog.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De kollade sprängskisser men hittade inga. Jag tycker att det är mycket konstigt när de verkar sitta original. Jag hoppas att de har fel. I min båt sitter inga glidknoppar men det gjorde det i den andra 5800 jag såg. Ska försöka att fixa en bild på dessa. (Men det tar nog ett tag)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var inne på marinan och rotade igenom lagret och hittade faktisk glidknoppar som passar. Så nu är det bara att sätta frugan framför symaskinen.2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...