stygge 0 Postad 24 Februari , 2007 Hej! Jag funderar på att skaffa en autopilot till min Ansö31 (stålbåt). Läste någonstans att det inte är lätt att få piloten att funka med en fluxgatekompass på stålbåtar. Stämmer detta? och isåfall vad skall piloten styra emot. Kann man på något sätt koppla ihop den med GPS:n. Kann någon hjälpa mig med detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 15 Postad 24 Februari , 2007 Inga kompasser gillar väl stålbåtar. Ett vanligt sätt att montera en fluxgatekompass i en stålsegelbåt är att sätta den några meter upp i masten. Visst, en GPS kan ge styrsignaler till autopiloten under vissa förutsättningar. Rätt typ av GPS och rätt typ av autopilot. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stygge 0 Postad 24 Februari , 2007 Tack. Var det inte svårare än så. Men stör inte masten kompassen,den är ju av aluminium Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 15 Postad 24 Februari , 2007 Nej Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser