Musik 0 Postad 22 December , 2006 Jag har Silvas Star logg- och lodpaket på min Winga 25. Jag saknar dock ett vanligt ekolod/fishfinder där man kan se bottekontur och fiskar. MEN: Hur monterar man givare till ekolod/fishfinder på snipaformad båtbotten Winga 25)? MVH Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 22 December , 2006 Vad är problematiken med en snipa? två skruv och lite klet, sen bara vinkla till givaren till rätt vinkel så den inte tappar om du nu skulle få upp snipan i plan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trollingmalle 0 Postad 24 December , 2006 Hej ! Jag har satt min givare på insidan skrovet i silicon fungerar perfekt, bara att slipa bort lite färg och sätta dit den i siliconet, men man får vara försiktig så att man ej får in luft i siliconen, testade först med givaren i en vattenfylld påse så att man vet att det ej finns luft i laminatet sen är det bara att sätta dit den i silicon, en del säger att det är bättre att epoxilimma den men om det inte skulle fungera perfekt så får man svårt att demontera den, våran fungerar helt utan störningar, vet ej om det skiljer på lod o lod vi har ett Lowrange X107CDF Mvh Mats k Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Musik 0 Postad 14 Februari , 2008 Exakt var satte du din givare Trollingmalle (eller någon annan med Winga 25)? Jag hittar inte något bra ställe. /Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser