waddle 0 Postad 29 Augusti , 2006 Jag undrar ifall att båtregistret finns tillgängligt någonstans. Jag vet att det lades ner 1993, men undrar ifall att det fortfarande finns kvar på något inofficiellt ställe. Det är nämligen så att jag försöker spåra förgående ägare till min båt för att få båtens fullständiga historik? Vore mycket tacksam ifall någon kan upplysa kring detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 29 Augusti , 2006 Det finns INTE kvar. Försäkringbolagen hade det sist. Men nu är det begravet för gott förhoppningsvis. Men man vet ju aldrig med politiker. Det ger sig väl efter valet. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 Augusti , 2006 Båtregistret finns på Rixarkivet i Stockholm Klicka här ... Jag har fått uppgifter därifrån många gånger. Svarade på en likartad råga nyligen som du kan läsa http://www.maringuiden.se/forum/;thread=112337 tommy PS Wille är ute och seglar (skulle lagt in en smailis här, men det fungerade inte på denna datorn - ursäkta mig Wille) Det gammla statliga båtregistret finns kvar och förvaltas av rixarkivet i Stockholm. Det båtregistret som Försäkringsbolagen byggde upp när det statliga lades ner är inte offentlig handling och har aldrig gått att få uppgifter från för en privatperson. Jag har försökt i min forskning ang olika båtar. DS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 29 Augusti , 2006 Ok Tommy, det visste jag faktiskt inte. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 Augusti , 2006 Hej Wille Man kan inte veta allt och du vet så mycket annat som jag inte har en aning om. ha´ t sô pen´ t Tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waddle 0 Postad 30 Augusti , 2006 Tack så mycket för era svar Tommy och Wille! /Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 5 September , 2006 Det går att få lite uppgifter av sjöfartsverket som har tillgång till vad jag antar är försäkringsbolagens gammla register. Sökte en katamaran i våras där jag på ett kort kunde läsa betäckningen. Uppgifter om ägare kunde jag inte få (dessa är ju inte heller aktuella) men vad det var för båttyp var inga problem, ej heller att få bekräftat att båten varit skriven i Mariestad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waddle 0 Postad 6 September , 2006 Tack för den infon Jimsan! /Waddle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser