Strand40 0 Postad 12 Augusti , 2006 Jeg har købt en Alfa 24 PS (Norsk aluminium båd). Er der nogen, som kan oplyse mig om, hvor jeg finder bådens fabrikationsplade med serienummer og årgang. Der findes tilsyneladende 2 bådtyper. Den ene type med 2 delt vindspejl og 2 delt rude forrest i kabinen. Den anden type med 3 delt vindspejl og 3 delt rude forrest i kabinen. Er de 2 typer fremstillet sideløbende eller sker der et skift et eller andet årstal. Jens-Ole Hansen, Hvilehøj 1, DK-4320 Lejre, Danmark. http://www.sitecenter.dk/jens-ole Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tjingeling 1 Postad 7 September , 2006 Hej jag har plockat sönder min alfa i atomer och inte hittat vare sig fabrikationsplatta eller tillverknings nummer så jag tror inte att det finns. enligt bilderna på din båt så har du den äldre versionen, alltså den med 3 delade fönster partiee (den snyggaste) den senare med 2 delade fönster är lite annorlunda med lite bättre ståhöjd i ruffen. Jag vet inte när brytninge skedde men gissar runt 68-69. snygg båt har du i alla fall! Tjingeling/Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser