Nooben 0 Postad 21 Juli , 2006 Jag har hört att det finns ett Manual Choke på johnson/evinrude typ en röd kran.. inne i motorhuset eller vad man nu ska kalla det Nu undrar ja om det stämmer och hur det ska vara för att den ska vara av/påär det någon som känner till det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spigg 0 Postad 21 Juli , 2006 Hej! När du vrider den röda vippan så den står rakt utåt så har du på choken och innåt av! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 22 Juli , 2006 fast på alla modeller är den inte röd... har du elchoke så följ staget som manövrerar choken.. På min är där en fyrkantig skiva (på en axel) med hål till elchokens manövrering, om jag tippar (vrider) skivan så har chokar jag manuellt.. Var det tydligt elle vill du ha en bild... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nooben 0 Postad 25 Juli , 2006 Jag har en röd vippa inne i motorhuset och jag har oxå en omc gasreglage Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_F 0 Postad 1 Augusti , 2006 Hej! Jag vet inte om du anser att du har fått svar så det räcker, men när jag ändå är i farten så kan jag lika gärna skriva lite. Det verkar som att du har en röd kran på (den svarta) solenoiden (choken) och denna kran ska vara vriden helt åt ena hållet (jag tror att den ska peka mot fören, men är inte helt säker). Då är den manuella choken avstängd och du får en - förhoppningsvis -fungerande motor. Om du är osäker på vilket håll den ska peka så starta motorn, vrid sedan kranen helt åt ena hållet. Om motorn dör --> vrid kranen helt åt andra hållet! //Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser