vesslan71 0 Postad 27 Juni , 2006 Hej!har hört att det kan vara bra att slänga i stabiliseringsmedel i tanken om man har soppa som har legat över vintern. Vad vet ni om detta och i så fall om det har någon effekt?? Sen om man bara kan köpa det i en marinshop eller på macken?? Mvh/Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 27 Juni , 2006 Stabiliseringsmedel!!! I bensin? Har aldrig hört talas om. Själv hällde jag i lite k-sprit i bensinen jag lagrade över vintern. Vet ej om det har nån direkt effekt. Motorn funkade som vanligt. Ska man spara bensin så är det nog bäst med full dunk för att misnka kondens. Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vesslan71 0 Postad 27 Juni , 2006 Oki, det med k-sprit har jag hört att man inte skall hälla i om man nu har en 2-taktare.(den tvättar bort oljan ifrån cylinderväggarna). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 27 Juni , 2006 Ok aldrig hört men det är klart tänk värt. Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seamaster 0 Postad 28 Juni , 2006 Du kan prøve dette produktet fra Evinrude. Det skal hjelpe mot nedbrytning av bensinen. Regner med at også flere produsenter har tilsvarende. 2 4® FUEL CONDITIONER helps prevent gum and varnish deposits, spark plug fouling, carburetor icing and the deterioration of fuel and fuel system components. For all 2- and 4-cycle engines. Seamaster Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser