Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Morsan

Annorlunda husdjur

Rekommendera Poster

Jo, vi har ju varit i Brasilien och fick med med oss en fripassagerare hem för en månad sedan.

Han heter Stig, bor i badrummet och är en fyra (4) centimeters kackerlacka, utan spröt, med spröt är nästan dubbelt så lång. När ett sådant djur flyttar in läser jag gärna på lite. Han är av typen Amerikansk kackerlacka och det var i helgen jag, till min glädje såg att han fortfarande heter Stig och inte Stina. Tyvärr är han för snabb för att låta sig fångas på bild, eller till någon som helst fångst (skadedjursbekäpningsbolagens fällor ignoreras), men det finns massor av bilder på nätet. Han får väl bo kvar för han stör ingen, det skulle väl i så fall vara, med sitt utseende. Dessa djur överlever allt. De har funnits på vär jord i 350 miljoner år och klarar lätt en atomkatastrof eller istid. Hur vet jag att han är Stig då? Jo, han har på två spröt i rumpan. Kackerlackor är tvåkönade, antingen honor (ett spröt) eller hannar. Jag är glad att det inte är en Stina för Stinor kan lagra spermier till alla sina ägg under sin livstid. Något att fundera på om du skall åka till medelhavet där de är vanliga. Vet inte hur Stig hittar mat i badbrummet men han lever förmodligen på damm och vattenångor. Han flyttar sig inte utan bor på samma ställe hela tiden.

 

Kram

Morsan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind


är du säker på att han inte heter Steve2.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind

lappjävel funkar inte i ett badrum, där blir man ren

post-17799-1394234656,0137_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Renar och lappar, vad har med med vår lille Stig att göra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Lappar hit lappar dit.

Ok, jag kommer från Öxfjord,nu vet alla det.Det ligger lite norr om Sverige om någon undrar , fjällfinn kallas det där,eller gjorde, vi har ju tagit så mycket från svenskan,så det heter kanske annat idag.Det var ett tag sen jag var där.Alla i min för-släkt är högst 155cm långa(steve hela människan på längden)Jag själv är 173  9.gif\ lång,undrar vad som hände? Min mor som heter Kirstin Bergeljot Nilsen Enrum,efternamnet lämnar jag,det tyder på att hon antagligen varit i söderhavet med långstrump , eller att det finns spår av sameläktet?Jag är övertygad att det är Långstrump som bär skulden.Så fortsätt att klampa på lappar vet ja.

Urban 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår fortfarande inte vad lappar och renar har med Stig att göra. Trampa på honom säger du, han gör över 100 km i timmen, en dj--la snabb en. Hade det varit så enkelt hade Stig varit död för länge sedan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Brevbärarn är gift med brevbärarinnan nu Steve,så det blir att jobba på.

Eller nån annan stans.Annan stans har alltid attraherat mig,eller var det stuns?

U/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind

Hej,

Kommer du ihåg mig?

post-17799-1394234657,7958_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage
2.gif\ Ha va de du.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

14.gif\ Ta fram hagelbyssan går garanterat fortare än 100 13.gif\

Ps akta golvet vill inte höra jävlar det blev hål i golvet.DS

Ha det Anders

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind

Jag är helt säker på att det är Steve som huserar i ditt badrum. Det går inte att lura honom med enkla trix som att tex duscha med tränongsoverallen på. Det är All or nothing som gäller, när han väl får upp vittringen så gäller det att vara snabb. Testa med med det nya medlet Peter_K, finns både på burk och flaska

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du misstänker att det är en Steve du har fått i badrummet så är mitt tips: Ställ in en lokalpolitiker av obestämd politisk färg i badrummet så kommer lackan Steve att garanterat hoppa på honom ,eller henne, kön spelar ingen roll. Då är det bara att klappa till Steve med flugsmällan eller ihoprullad tidning:-)Stevar älskar att hugga politiker , helst i ryggen meni benet eller annan ädlare kroppsdel duger bra om han nu inte skulle orka så högt . Jag vill noga påpeka att all ev. likhet med stevemeselcon är bara en ren tillfällighetsmiley-wink.gif\

Gulan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om...jag säger om ni får in en politiker i badrummet....gör mig då en tjänst...tryck snabbt på knappen spola...inte den lilla knappen utan den stora....2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å hoppas, för guds skull; att steve-lackan följer med!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Annars kan du skicka dit RobertLind. Han kan försöka vara rolig en stund, så lär Stig dö av leda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är  enastående lyckliga för Stig har vart väck sen minst tre veckor. Vi saknar inte en kackerlacka gör du?

 

Pöss

Eva

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag far till Brasilien i höst.Hälsa Stickan det,så kommer han kanske fram.Han kan få lift tillbaka.Hälsningar Hustran.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind

ska du ta med dig Steve till Brasilien? är det han som är brevbäraren? håriga ben, jag tror håriga ben bara är förnamnet. Var barmhärtig och släpp ut honom på lämpligt ställe

post-17799-1394234718,4196_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Apropå långa och korta lappdjävlar...

 

Vet ni vad världens längsta lapp hette??

Jo han hette - Enok Nitti smiley-tongue-out.gif\

Han var gift med världens kortaste lapp,

nämligen - Sirkka Nitti 2.gif\

 

 

Ett något omaka par...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...