martinil 0 Postad 4 Maj , 2006 Hjälp! Jag lyckas inte få dit mina QL trimplan boat trim system på akterspegeln. Hålen under vatten linjen redan borrade och sjösättning på söndag. Jag har pratat med flera varv men de skrattar när jag undrar om de kan hjälpa mig innan söndag. Problemet är att jag inte får hylsan som sitter runt kontakten att passa mot själva trimplanskassettens baksida. Konsekvensen av det är att mitten på trimplanskassetten inte sluter an mot akterspegeln och när man drar åt skruvarna så kommer trimplanet i spänn. Då fungerar inte trimplanet då motorerna inte orkar skjta in eller ut bladet ur trimplanskassetten. En kille på ett varv gav mig tips om att det är väldigt viktigt att akterspegeln är exakt plan och att hålet för kabelhylsan behöver vara mer än de 32 mm som stipuleras. Allt för att de inte skall komma i spänn. Men så vitt jag kan se är detta inte mitt problem utan det är att de två delarna som kommer från QL inte tycks passa i varandra tilräckligt bra. Finns det någon som har erfarehnhet av detta eller några tips? / Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 4 Maj , 2006 Hej, Kolla med StefanW, han har såna trimplan: länk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser