Gå till innehåll
torsdag 04 september 2025
Selsport15

Bra/dålig service på utombordare (Yamaha) i Stockholm

Rekommendera Poster

Hejsan !

Är det någon som vill dela med sig av sin erfarenhet (bra som dålig..!) när det gäller att lämna in sin utombordare på service/lagning här i Stockholm.

Helt enkelt vilken verkstad som rekommenderas resp. inte rekommenderas !?!

Tacksam för alla svar !

\Stefan

(Jag har en Yamahamotor)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har fått motorer levererade av två leverantörer. Har köpt tre utombordare under 3 år. (Fråga inte, jag har en inombordare numera, mer svårstulen. :-(

:-) Norberg&Nilsson i Nynäshamn (Yamahacenter syd).

Levererade båt motor första gången plus motor nummer 3. inga problem. Raka besked och bra service. Motorn levererades påsatt och provkörd och bytt till rätt propeller för min båt. Har skött min service utan anmärkning. Snacka med Ove så fixar sig det mesta.

:-( Kallhälls Marina (Yamahacenter Järfälla) levererade motor nr 2, nyleverans. Inget större intresse av att leverera en bra produkt. Svårt att få besked. Någon hade lånat sprinten till gasvajern på min nya utombordare så första provturen kom jag inte så långt. Inget intresse av att se till så man fick rätt propeller påsatt heller.

Ingen av verkstäderna har direkt lågkostnadsstuk, men man får vad man betalar för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaret !

Det är ju ofta så att man märker hur bra/dåliga företag är, först när man stöter på problem och de skall lösa dessa.

Köpa saker eller tjänster brukar nästan alltid fungera bra MEN att sedan reklamera och återkomma som kund med ett/flera problem, ja detta slutar inte alltid med lika bra service som man fått innan köpet/beställningen av tjänsten.

Det är därför jag vill ha feedback om bra resp. dåliga företag att ha att göra med. Jag menar - varför välja ett dåligt företag när det finns så många andra bra att välja från.

\Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...