bollem 0 Postad 3 Mars , 2006 Hej! Någon som har lite info om denna båt? Finns visst inga bilder inifrån en sådan båt på nätet förutom enhär på siten. Är den någon skillnad på en ifrån -78 och -82? Har fått tag i en ifrån 1982 med en 55hk yamaha, dock ifrån 1982. Priset är 35000:- LÅter väl skapligt eller? Hur är dom i sjön? Alla info är intressant! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 3 Mars , 2006 Hej Här har du en fräsch Örnvik, http://community.webshots.com/album/148063561gTxJpD Ägaren vet nog svaren på dina frågor. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollem 0 Postad 3 Mars , 2006 Tack så mycket för länken. Kul att se hur dom ser ut inuti,Ska kolla på båten om två veckor. Ägaren for till utlandet idag, såjag måste vänta SUCK Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ginis 0 Postad 4 Mars , 2006 Hade en sådan för ett par år sedan. Trevlig båt. hade på en 50hk först men byte sedan till en 90. 50 var lite klen om man 3 eller fler och ville plana. Det otrevliga med båt var att den klinkers byggd(se ut som plankor efter sidorna). Det var svårare att bottenmåla och vaxa. Båten sprack sedan mellan plankorna och tog in vatten 2-3 brädor från kölen sett. Min var en -78. Min åsikt. Båten är gamla. Köp något lite mer modernare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollem 0 Postad 4 Mars , 2006 Hade gärna köpt något nyare om min ekonomi hade tillåtet det. Är båten mycket lastkänslig eller är den stabil? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 4 Mars , 2006 Se tidigare tråd www.maringuiden.se/forum/;thread=81648 ...vi började också med en HT-båt. Köpte en äldre båt med nyare motor. Örnvik 550-HT från 78 med en Mercury 40hk från 95. Båten kan man alltid fixa till, plast eller trädetaljer, huvudsaken är att motorn är nyare, välskött och servad. Hade den i tre år till dagutflykter, bad och fiske. 4 i familjen. Funkade perfekt. Givetvis lite rank om alla stod/satt på samma sida eftersom den är lätt och flatbottnad men i gengäld är den lätt att köra och få upp i halvplaning. Gick drygt 20 knop med 4 pers plus packning. Fick ge 46.000 inkl Fogelsta-trailer. Se bilder; Klicka här ... Jag var mycket nöjd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser