Steff008 4 Postad 16 Januari , 2006 Hej på er alla ! Jag stötte just på lite intressant info om Mercurys garanti. Åtminstone i Amerika har de nu en kampanj som medför att garantin förlängs med 2 år på Optimax och 4-takt modellerna. På Verado förlängs garantin med 3 år eller 2 år plus någon typ av rabatt. Följaktligen har motorerna totalt 5 år garanti (6 år för Verado). Kampanjen gäller på motorer inhandlade (garantiregistrerade) mellan 1 januari och 15 april 2006. Klicka på denna länk och klicka sedan på bilderna för de diverse motortyperna: http://www.mercurymarine.com/promotions3 Är det någon som vet om detta är en kampanj som gäller eller kommer att komma också till Norden? Jag är väldigt nyfiken eftersom jag i höst köpte en ny Optimax 90 som inte ännu blivit monterad och följaktligen ej heller garantiregistrerad. Ifall detta gäller också här bör man ju passa på och skicka in garantilappen före 15 april och på det viset få 2 år garanti extra. Inte så dumt om det skulle fungera, va? Hälsn, Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser