arnten 0 Postad 24 Oktober , 2005 Hej alla stålisar. som sagt så är jag ny som stålis,hur bör jag göra med maskin nu under vintern,båten ligger i året runt? vad finns det för produkter för att hålla isfritt runt båten,har hört att det finns nånting. Arnten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 24 Oktober , 2005 Hej, Kolla här:http://www.batnet.se/batnet/kategori/utrustning.php?kid=3&aid=18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sture Postad 24 Oktober , 2005 Hej, Har haft stålbåt i över 10 år - nuvarande är min andra.Du gör ingenting på utsidan av båten - frys bara in den. På insidan använder du vanliga bilvärmare på 1 till 2 kw (hur många beror på båtstorleke,kom ihåg att vattnet under isen - under båten,oftast håller plusgrader hela vintern) Värmarna är kopplade i serie till termostater från clas ohlsson som slår till och håller 5 grader i båten. Det är allt. Relax! - inga bekymmer med stålbåt på vintern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser