Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Flintstone

Äntligen upppdaterad!

Rekommendera Poster

Hej alla Stortrissare!

Nu har jag äntligen uppdaterat min sida. Nu finns en hel del uppgifter om min lilla Tina Turbo II införda och bilder upplagda. Med risk för att verka förmäten så tror jag att några av mina lösningar kan vara intressanta för er andra. smiley-wink.gif\

Jag har kikat runt bland de registrerade Stortrissarna här och måste säga att ni är lite dåliga på att berätta om era båtar...det känns ju som själva idén med en sån här klubb att kunna utbyta ideér och tankar, eller hur?! smiley-smile.gif\ Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter ang. Stortrissen så skicka en kommentar eller ett mail så byter vi upplevelser!

 

Mvh
/Fred Johanneson 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Håller med dig, men jag är själv dålig på att gå in och berätta om min båt. Jättefin båt du har!

 

Jag vill gärna diskutera båten, få lite tips (du verkar ha många bra! :)osv, jag försökte klicka på att sända dig ett mail men det verkade inte fungera?

 

Vad har du för mailadress?

 

MVH Linda med en röd Stortriss MKII

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj vilken fin båt! Många är säkert intresserade av en ritning av ditt fiffiga bord. Vore skoj...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag också uppdaterat min sida men så många förbättringar har jag inte gjort än :-)

Du får dock gärna ge mig/oss tips på vad vi ska göra med vår gamla dörrlist. Det går inte att få tag på ngn ny men den är helt röten i nederkant och läcker vatten (bild finns på en annan tråd här i forumet).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla glada tillrop! :)

 

fewfew:

Jag ska se om jag kan ordna lite fler bilder på bordet och beskriva måtten på det, är väldigt dålig på ritningar...bygger mest på känsla när jag gör saker! :)

 

Asafor:

När det gäller er list så instämmer jag i ett inlägg på er andra tråd, försök med Kuntze. Om inte de har, eller kan ta fram, en lämplig list så kan nog ingen göra det.

Alternativet är ju att försöka göra en egen av aluminium eller trä. På en av bilderna ser det ut som att listen på sidorna är ganska ok. Om så är fallet borde inte bottenlisten vara alltför svår att få till, den ska ju bara hålla tätt mot nedre luckan.

 

Förresten, det ser fint ut med teaken på sittytorna i sittbrunnen! Har du/ni gjort det själv? Har du möjlighet att fota det lite närmare och lägga ut här?

Jag tycker att Stortrissens stora nackdel är bristen på trädetaljer. Det är därför jag byggt nya luckor (mina orginal är för övrigt i jättebra skick), renoverat alla luckor och träskarven mellan däck och skrov inne i båten samt funderar på att bygga en trädurk till sittbrunnen. Så sittytor i teak skulle inte vara helt fel!! :)

 

Mvh

/Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...