Gäst Dontomase Postad 13 September , 2005 Nu ska det ju bli en riktig höststorm och jag funderar på om man ska låata kapellet sitta kvar, båten står på land.. Jag ska ta ner kapellet så fort huset runt är uppe men det är inte det ännu, så då funderar jag på om man ska ta bort kapellet och istället lägga över en pressening så länge. Så inte kapellet blåser bort. Det är en träbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 13 September , 2005 -Vad tycker du själv ? Titta på dina båtkompisar och se vad dom gör ... (med det är svårt att fästa en press så att den sitter för ''storm'') Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pizzabagarn 0 Postad 13 September , 2005 Men om båten legat i plurret så hade du haft på kapellet och det hade nog fungerat bra då. Själv skulle jag ha kapellet på plats istället för en press med anledning av det Jocke skriver Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 14 September , 2005 Kapellet blåser inte bort så länge det är helt. Det är först då vinden kommer in under duken som det går åt pipsvängen. /mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser