Gå till innehåll
fredag 03 oktober 2025
lizen

Beställa kapell från USA till Sea Ray 268?

Rekommendera Poster

Hejsan!

Är det någon som kan tipsa om en sida från USA, där man kan beställa kapell till Sea Ray 268? Han vi köpte våran båt av i sommras nämde en sida, men jag kan inte komma ihåg eller hitta den..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det någon ide att köpa kapell från USA? Tror nog att det är en ganska bra ide att prata med en svensk kapell makare. Tycker heltklart att det är en fördel att involvera en närmare kontakt i detta ärende! Vad gör man om det inte passar osv. Dessutom är det ofta ett bra läge att ändra lite på kapell utformningen då den inte alltid är den bästa från fabrik.

Har du targa båge på din båt?

På min båt använder man bågen till att fästa kapellet, mycket bra och rekommenderas om man ska byta kapell!

Detta gör att det blir smidigare att sätta på kapellet och att det blir något högre och att jag dessutom har lampor i taket (i bågen)!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gäst

Vad kostar ett kapell till en sea ray 268 ?? Räcker det med ca 10000 kr ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej 10000:- räcker inte till ett helt kapell till din searay. Snarare 20-25000:- skulle

jag tro om du vill beställa ett nytt.

Jag beställde nyligen ett nytt bakre kapell till min Bayliner 245, dvs den del som är

bakom förarsätet och bakåt. Man skulle kunna säga att det är halva kapellet, till en 24-fotare, som jag köpte av norska generalagenten som tog hem det från USA.

Priset blev över 17000:- inkl tull, moms och valutatillägg för NOK.

//Selor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...