Georg_Ohm 5 224 Postad 3 Januari Köksblandaren började att läcka i somras. Det var en sådan där tråkig sak med två vred för kallt- respektive varmt vatten. För en del år sedan bytte jag till en engreppsblandre på toaletten, och då jag tycker att båttillbehörsbutikerna tar alldeles för mycket betalt för sådana saker så köpte jag en liten engreppsblandare på Jula, den kostade då omkring 400kr eller någonting ditåt, nu en hundring dyrare. Då den har fungerat bra köpte jag en köksblandare ur samma serie. Och så här blev det… Då jag tömt vattentankar och pentrypump, och då det är minusgrader har jag inte kunnat testa om det fungerar och inte läcker. Men det var lika krångligt och krävde akrobatiska cirkuskonster som det krävdes att byta blandare i köket i huset… men där behövde jag inte demontera kylskåpet, det krävdes i båten. Sedan skall det till ny mjukfog runt diskhon och runt bänkskivan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 277 Postad 4 Januari Vi har heft exakt samma i många år segelbåten. Både i köket och toa. Fungerar kalas. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 224 Postad 4 Januari 1 timme sedan skrev rejas: Vi har heft exakt samma i många år segelbåten. Både i köket och toa. Fungerar kalas. Ja dom har ju en hel del bra grejer på Jula, men som vanligt i sådana här butiker, är ju att man skall se och känna ordentligt på sakerna innan man bestämmer sig för att köpa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser