Gå till innehåll
onsdag 03 september 2025
AaBbCc

lowrance 7ti totalscan givare

Rekommendera Poster

Hej alla. var ute och fiskade idag, en stund i alla fall. sen låste sig ekolodet (givaren), bilden frös och sen fungerade det inte mer 😳 även GPS slutade fungera. Den har jag fått igång och jag har gjort en uppdatering, men givaren fungerar fortfarande inte. Är det vanligt att givare bara lägger av ? Någon som har varit med om liknande. Om det är så att givaren har kastat in handduken så vad kan jag ha istället, har förstått att dom givarna har utgått ur sortimentet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Nu har jag i och för sig Simrad men de ingår ju i Navico som har Lowrance, Simrad och B&G. När jag uppdaterade min NSX så tappade den alla ”inkällor”, bland annat ekolodsgivaren så jag fick gör en ny sökning efter ”källor” som det heter i menyn. Gå till Inställningar sen Källor, om menyn är likadan? Sen råkar jag ut för att skärmen fryser då och då men den brukar reparera sig själv om man låter den vara ca 15-20 sekunder.

Redigerad av Makro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tackar, ska göra det när jag kommer till båten nästa gång. Kändes lite mystiskt att den bara frös och sen inget mer, men allt kan gå sönder. jag hoppas det fungerar, tråkigt att fiska när man inte ser bågarna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...