Gå till innehåll
onsdag 16 juli 2025
Herr_Hysteres

Hamnkapell till 6m bowrider?

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en Nordkapp 605 Ranger Avant från 2018. Till denna båt skulle jag gärna skaffa ett prisvärt hamnkapell för sittbrunnen. Eftersom båten har några år på nacken finns letar jag efter en ekonomilösning.

Det verkar inte finnas dedikerade hamnkapell att få tag på från Nordkapp. Det enda jag funnit är en utgången modell som av beskrivningen att döma verkar varit ett generiskt kapell där man själv fick ta hål för ”knapparna”.

Är det någon som kan tipsa om en liknande produkt där man för några tusenlappar kan få ett hjälpligt skydd mot måsträck lyssnar jag gärna. Ett begagnat Nordkapp-kapell är naturligtvis också av intresse, men det verkar osannolikt att hitta ett sådant.

Vänliga hälsningar 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev Herr_Hysteres:

Hej!

Jag har en Nordkapp 605 Ranger Avant från 2018. Till denna båt skulle jag gärna skaffa ett prisvärt hamnkapell för sittbrunnen. Eftersom båten har några år på nacken finns letar jag efter en ekonomilösning.

Det verkar inte finnas dedikerade hamnkapell att få tag på från Nordkapp. Det enda jag funnit är en utgången modell som av beskrivningen att döma verkar varit ett generiskt kapell där man själv fick ta hål för ”knapparna”.

Är det någon som kan tipsa om en liknande produkt där man för några tusenlappar kan få ett hjälpligt skydd mot måsträck lyssnar jag gärna. Ett begagnat Nordkapp-kapell är naturligtvis också av intresse, men det verkar osannolikt att hitta ett sådant.

Vänliga hälsningar 

Vet inte exakt hur din båt ser ut, men Biltema säljer väl en del skyddskapell. Kolla med dom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...