magis 10 Postad 2 Maj , 2025 jag har nu gjort ett test på att fylla billiga stödhjul med fogskum,det funkar inte! till min lilla båt(uttern 510ht) har jag en 30km-kärra med 2st stödhjul plus 2st bakre upptagningshjul,de är av billigare sort, 1st har jag bytt ut men hjulet/däcket höll inte mer än 1-2säsonger. samtliga har luften sipprat ut på trots pumpningar vid varje upptagningar/sjösättningar, jag gjorde i helgen test med att fylla 1st med fogskum medelst 4st hål på vardera sida av däcket men fogskum är för mjukt/poröst. nedan visas värdelöst luftgummidäck, nu har jag inhandlat 4st punkteringsfria som jag hoppas ger mig trevligare sysselsättning än att fylla/byta ut hopplösa hjul vareviga säsong. dessa har jag nu inhandlat: varför jag inte köpt massivhjul från början är att i den stora köpstaden(Kalmar)har jag inte funnit dem men däremot säljs skithjulen i vareviga butik, skottkärran har också fått massivhjul numera. Tack för visat intresse. /Magis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser