Scand29 0 Postad 8 Augusti , 2024 Hej. Jag funderar på att köpa en Forbina 10000 men jag är osäker på om den går in mellan mina y-bommar. Är det någon som vet hur bred en Forbina 10000 är i vattenlinjen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 273 Postad 9 Augusti , 2024 En bekant på samma brygga har en 10000 och ganska tajt mellan bommarna, jag skulle kunna mäta hans plats så vet du ungefär minimumavståndet. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scand29 0 Postad 9 Augusti , 2024 Fantastiskt om du kan göra det. Mät mellan bommarna och uppskatta hur mycket utrymme som finns över Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 273 Postad 9 Augusti , 2024 Bredden mellan bommarna är 390 cm sen bygger flytelementen ca 10 cm inåt på var sida och fendrarna runt 20cm? (jag vet inte vilken modell det är). Bilderna är från SB respektive BB sida och på SB finns ca 20-30 cm när båten ligger an fendern på BB sida. Så skrovets bredd ser ut att vara ca 340 cm i höjd med bommarnas flytelement så det kan ju stämma då bredden enligt spec anges till 345 cm. Vissa bommar har ju runda eller andra typer av flytelement men det brukar gå att byta ut dessa, jag vet att flera har gjort så i vår hamn. Då kan man i vissa fall öka bredden på platsen med 20 cm, om du nu inte redan har den smalare modellen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser