Gå till innehåll
lördag 30 augusti 2025
Gäst stefan

mariner 90 -87 är det nått att ha??

Rekommendera Poster

Gäst stefan

Fördelar/Nackdelar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

NEJ ! Jag har i princip testat samtliga 90hk motorer i marknaden. Jag avråder bestämt ! Köp hellre Yamaha av samma års modell eller om ny motor Evinrude.(2 takt naturligtvis!) Av alla motorer så har jag haft mest problem med MARINER! Skrot !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Rickard

Generalisera mera... Mariner mitten 70 tal - början 80 = Yamaha. Bra, lättmeckade enligt mej. Mariner nu = Mercury. Bra motorer, förnya för att mecka med.. Mariner mitten 80 = Mercury , bra motorer, speciellt dom 4 cyl och höghusen är roliga. Mariner sent 80 tal = ? Vet inte men är det skit som du säger så är det nog därför jag inte pillat på nån... Jag tror på slitage, service och omtanke. Gillar man inte sin motor så funkar den aldrig. smörjer man och smeker den på rätt ställen så spinner den som katten.. Kolla skicket på motorn och om förra ägaren verkar veta vad en motor är. Mvh Rickard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Rickard

Tänkte bara tillägga. Jag har inte haft någon 90hk utan var mer en generell fundering till varför en del hatar en del märken.. Säg tex johnson och någon spammar tråden med tre bokstäver och en svordom.. /R

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Torsten Palmerud

[RÖD]Öhotellet Singnö AB[/RÖD] (Norrflotta AB) (MAX båtar AB) vi förbrukar ett stort antal motorer per år, har inte tid med att Mecka, det skall funka, och gå bra utan avbrott... Under 87-88 hade vi som mest problem med just Mariner- 90, vi bytte ut alla motorer (4st) till Evinrude 70hk med bättre resultat. Alla fungerade bra ! Mot 3 st Mariner ur funktion... Dessutom krånglade leverantören i alla frågor rörande garantier osv... I år har vi utrustat vår flotta med 5st nya båtar med Ocke Mannerfjord Rib-båtar med 250 hk Evinrude på. För snabb och säker persontransport till våra öar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:-? jag sa skrot, inte skit... dessutom spammade jag inte tråden. det hela handlade om mina egna erfarenheter med Mariner 90 sent åttiotal. en jobbig period, som resulterade i ett motorbyte, till Yamaha. Orkar inte berätta allt som hände Marinermotorn. har du köpt den ? Fråga mig om du får problem, jag har varit med om det mesta...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Rickard

OK. Ber om ursäkt om du uppfattade det som att jag tyckte du spammade tråden och hoppas att den godtas. Jag uppfattade ditt inlägg som att samtliga MARINER var skrot (Skrev visst skit istället). Två personer har haft väldigt dåliga erfarenheter av Mariner 90hk sent 80 tal varför denna motor måste vara helt värdelös och totalt opålitlig. Mariner sålde alltså totalt 5 maskiner varav en tydligen överlevt till dessa dagar. :shock: Inte konstigt att den är till salu. Helt slut stackarn.. Om någon ber om synpunkter tycker jag att man kan berätta om fördelar, nackdelar, svagheter och styrkor. Ge exempel på saker man vet kan gå sönder på motorn och tipsa om hur man ska kontrollera att det inte är dåligt. Annars är inte en recension värd mer än tycke och tänk om en bilfärg i mina ögon. Rött är förövrigt en dålig färg att ha på bilen, avråder bestämt. 8-) Mvh Rickard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...