Gäst magnus Postad 17 Juli , 2005 Hej!har en cresent 380 med en yamaha 9,9 saken är den att när jag ger full gas och den går upp i plan så börjar båten slå med framänden det sker endast när jag åker ensam i den.är det så att motorn kan vara för stark eller svag för att den ska uppträda stabilt. cresent 380 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jocke Postad 17 Juli , 2005 Ett förtydligande på föregående svar. med trimma menas inte att få ut mer effekt, utan att ändra vinkeln på motorn. Eftersom jag har upplevt många misstolkningar på om man ska kalla det, vinkla bak, eller vinkla fram ska jag försöka beskriva det på ett annat sätt. Proppellern ska mer fram, och motorn bakåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst magnus Postad 18 Juli , 2005 Tackar för svaret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst magnus Postad 18 Juli , 2005 tackar.för hjälpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 19 Juli , 2005 Är det så att båten är mer v formad fram än bak ? kan det vara så att den bara planar på bak änden.Och när du är nån mer i båten så får du ner fören på den så att den inte hoppar lika lätt. har haft samma problem.Skaffa trimplan .) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst gunnar jansson Postad 19 Juli , 2005 Crescent 380, är ingen planande båt. Är mer åt roddbåtshållet. En trimplan fastskruvad på kavplattan eller en rokultsförlängare är nåt av melodin. Rokultsförlängare är mitt säkra tips. 295 på Biltema. Är en patenterad rokultare från Italien. Kanonbra, är också i bra längd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 19 Juli , 2005 men i bakänden så är den vell hyffsat flat ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst magnus Postad 19 Juli , 2005 jodå!det är den.Och aktern är bred och bärig.och så är den lite flatbottnad.aktern är nästan lika bred som mitten. imorgon ska jag prova att vinkla riggen mot aktern ett hack. mvh magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 19 Juli , 2005 det var det jag visste.. den planar på bakänden, sen hoppar den när den är lätt i fören! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser