Gäst Anna Postad 13 Juli , 2005 Vår Solvigg 21 lutar åt vänster vid högre hastigheter, misstänker att trimplanen inte fungerar som den ska/inte alls, Båten är utrustad med en Mercruiser V6 -94 och Alpha One drev.(ver 1 tror vi) Det sitter ingen trimfena på drevet, ska det göra det?? eller är det själva trimplanen som är ur funktion?? Motser tacksamt tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 13 Juli , 2005 men du...din fråga är ju omöjlig att svara på...först o främst får du väl köra ner respektive trimplan i botten eller be ngn göra det när du tittar på dom så ser du ju om dom rör sig osv...dom kanske kärvar vad vet jag? den ena kanske är nedfälld o tvärtom mot den andra??? du kanske har fellastat båten...men börja du med o kolla om dom rör på sig.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 13 Juli , 2005 Konstigt att det inte är trimfena på drevet!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 14 Juli , 2005 På Mercrusiser med Alpha 1 sitter ingen trimfena. Där sitter orginal endast en plan offeranod. Har samma fenomen med min Uttern S64, med Mercruiser V6:a med Alpha 1, att den lutar åt vänster. Beror troligen på propellerverkan att den vrider hela båten. Märks mest när man har lite last. Påpekade fenomenet vid förra servicen men de hittade inget konstigt. Någon som har mer info??? mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst janne Postad 14 Juli , 2005 hade liknande problem. vid gaspådrag krängde den kraftigt babord.jag åtgärda detta genom att använda tilten på motorn för att få upp fören. det är troligt att fören skär ner genom vattenytan vid kraftigt gaspådrag och då kränger båten.bara ett tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst janne Postad 14 Juli , 2005 och du skit i trimplanen. dessa ska bara användas vid kraftig lastförskjutning eller hård sidovind. använd bara tilten vid normal körning.du låter trimplanen var helt uppfällda. då får du mindre problem med din körning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 14 Juli , 2005 SItter inga trimplan std på Uttern S64 mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser