Gäst magnus Postad 12 Juli , 2005 Hej! jag har problem med min motor en utombordare yamaha 9,5 årsmodell 80talare tror jag till mitt problem.Det är att han slocknar efter ca 20-30 sekunder på tomgång.och sen ärhan svårstartad.men den fungerar bra på övriga varv! jag undrar om känner igen dessa symtom. mvh magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 12 Juli , 2005 Hej!! Jag har haft liknande problem på en gammal Yamaha 5-hästare. En rejäl rengörning av alla kanaler i förgasaren samt en liten justering av tomgångsmunstycket gjorde susen!! MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst magnus Postad 14 Juli , 2005 Hej!!! Tack för tipset!det hjälpte. jag blåste in lite oneshot i kanalerna och i trottelhuset nu går den fantastiskt fint. ps.det lilla skruvmunstycket som sitter ovanpå förgasaren in mot insugrör vet du om det är tomgångsmunstycket???? ursäkta min okuninighet.... mvh magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 14 Juli , 2005 Jag måste titta efter på min motor var det sitter, men det låter bekant.... MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser