Gå till innehåll
lördag 27 juni 2026

Sök

Visar resultat för taggar 'lpo4'.

  • Sök efter taggar

    Skriv taggar separerade med kommatecken.
  • Sök efter författare

Innehållstyp


Forum

  • Båtar
    • SeglarSnack
    • MotorbåtSnack
    • TräSnack
    • LångfärdsSnack
    • RibBåtsSnack
    • EldriftsSnack
  • Teknik
    • Mek & Teknik
    • Bygg & Renovera
    • ElSnack
    • Navigation
  • Fritid
    • FiskeSnack
    • MatSnack
    • MiljöSnack
  • Övrigt
    • ÖvrigtSnack
    • OffTopic
    • Krönikor
    • Sumpen
    • Frågor
  • Maringuiden Informerar
    • Driftsinformation
    • Nyheter & happenings
  • Om Nya BryggSnack
    • Nya bryggsnack
    • Om nya Köp & Sälj
    • Förslag Bryggsnack
    • Frågor BryggSnack
    • Buggar
  • Gamla BryggSnack
    • Maringuiden Informerar
    • Förslag
    • Buggar & Frågor
  • Båklubbar
  • Bella Falcon's Forum
  • Catalina klubben's Forum
  • Maximklubben's Forum Ämnen
  • Veteranbåtsklubben's Veteranbåtsnack
  • MV-Marin 6600 FC's Ämnen

Bloggar

Det finns inga resultat att visa.

Det finns inga resultat att visa.

Product Groups

Det finns inga resultat att visa.

Kategorier

  • Motorbåtar
  • Segelbåtar
  • Båtar övriga
  • Övrigt
  • Bella Falcon's Annonser
  • Catalina klubben's Annonser
  • Maximklubben's Annonser
  • Veteranbåtsklubben's Annonser

Hitta resultat i...

Hitta resultat som...


Datum skapat

  • Start

    Slut


Senast uppdaterad

  • Start

    Slut


Filtrera efter antalet...

Gick med

  • Start

    Slut


Grupp


Webb


Facebook


Plats


Interests


Båtens namn


Information

Hittade 1 resultat

  1. De billiga AGM-batterierna kom i båten till säsongen 2022 och åkte ut under säsongen 2024 och de två hela av de tre gamla våta Tudor TR 350 fick göra tjänst igen. Jag vet inte riktigt varför de inte höll, har några teorier. Det är inte så att solcellsregulatorn är felinställd, den är justerad för AGM. Generatorn laddar med försiktiga 14,2 V, så det borde ju inte heller vara problemet. 1) Det kan ju vara så att vi ofta kom iväg på eftermiddagen under 2024 och då gick vi ofta för motor I en timme till närmaste vik. Om då batterierna redan är fulladdad så kanske de mår dåligt av att laddas i en timme. 2) Vi har startat motorn några gånger med förbrukningsbatterierna, kanske tål de inte det. 3) De är bara dåliga! Nu blir det 3 st. våta 75 Ah Varta för 1000:- kr/st till våren, för våta batterier vet jag ju att de funkar. Den förra uppsättningen överlevde i nio år. Nästa gång blir det troligen ett LiFePO4 dropin-batteri.
×
×
  • Skapa nytt...