Omöjlig att få igång pga dålig komprision fyllde på lite olja i tändstiftshålet och då gick den igång några sekunder,därav rivning av motorn.Ska nu honacylindern och byta kannringar för att se om funkar
Tätytan mellan fodret och kylvattenkanalen är borta på några ställen, men tätningen på cylinderfodret är ok.Frågan är om den lilla metallring som sitter på packningen som tätar mot fodret tål kylvattnet,planar jag cylindern så får jag en liten tätyta som kan hålla kylvattnet borta ifrån cylinderfodret ett antal år till.Nästa steg är att hona cylindern och byta kannringar, så den kan få hänga med ett tag till.
Korrision på tätytan på cylindern gör att jag måste plana densamma frågan är om jag kan ha två topplockspackningar för att kompensera? Då det inte finns någon cylinderfotspackning så är det enda möjligheten,eller klarar den högre kompression med en packning(planar av två mm)
Tack för svaret.Har mätt upp 3 bar så det förklarar det hela,då har tidens tand gjort sitt.Efter 30år så har nog korrisionen gjort sitt,eller kan det vara topplockspackningen så det är bara att börja riva
Får inte tätningen att hålla mer en ett par år Tätningen består av sikaflex 291 som jag fyller utrymmet mellan plastskrovet ock hylsan (runt fästbultarna för hylsan där hålutrymmet finns) behöver tips om bättre tätningsmedel som fäster bättre mot hylsan och plasten Båten är en snipa (Comet 26) utrymmet beror på skrovets konstruktion.Funderar på att fylla utrymmet med epoxy eller är det svårt att få den fästa mot plasten ? för då kan jag bredda fästet för hyllsan och på så sätt få lättare med tätningen,eller ska man bygga på med polyester och fiberremsor ?
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy