Gå till innehåll
söndag 28 juni 2026

salcin

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    32
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av salcin

  1. salcin

    Gös djup

    Hej har en undran, pga av lite olika uppgifter. trodde själv att gösen lekte innan gädan i vikar och vass. men enligt samtal idag. så var det svår fångat gällande gös NU. Fråga: vart ska man söka idag i mälarn grunt eller djupt. Fri sjö eller vikar. är ingen specialist. har lyft ngr gösar under åren både i mälarn o skärgården, men utan nån direkt kontinuitet så att säga gällande årstid och tid på dygnet. Niklas
  2. köp nytt om du är osäker eller leta annat om han begär med dina mått mätt mycket pengar.
  3. vi ska iofs vara glada för att det finns bly i soppan längre
  4. erlandsson säljer dem 250 riksdaler billigare.
  5. T-sprit och T-röd är inte riktigt samma sak, T-sprit ger en liten fett-/oljehinna på allt enligt mina erfarenheter. T-röd har inte den egenskapen. T-röd funkade på min plastkaross med gelcoat överlackning.
  6. Varför inte en Oldenburg 17 (5,35 Båtlängd). Konstruerad av Bo Oldenburg som ritat lite båtar åt Ryds mfl. Har en hög HT med bra rymd för rörelse, till skillnad mot många liknande båtar med samma längd. Höga akterfribord som är bra om man har barn. Prisvärd mht mycket annat som säljs och att den är svensk.
  7. Var med min morbror för många år sedan vid Djurö, som drog med sig en lina med en Ålakuse på kroken. vacker fisk för att vara sthlm skärgård. Den åkte i. Ang. lik så har jag varit med om att åka över en till synes manskropp på ekolodet. som om han satt med en kätting till botten i mälaren för 15 år sedan.
×
×
  • Skapa nytt...