Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

CastorTroy

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    55
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

CastorTroy senast vann den dag 15 Januari

CastorTroy hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

4 Neutral

Om CastorTroy

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Svarar på min egen fråga om det är någon som funderar i dessa banor vid ett annat tillfälle. Svar ja - det är krångligt och en hel del som måste bytas ut till andra delar inkl kyldetaljer vatten filter etc. Så bättre att leta upp en motor direkt som avsedd för drev än att försöka konvertera en backslagsversion. //
  2. Hej! Är det krångligt att konvertera en D6a från axel till ett DPH drev istället? Någon som gjort det och vet vad som behöver bytas ut för att det ska passa? Mvh
  3. Jodå - nu till slut för ett par dagar sen fungerar detta gamla spel igen! Jag bytte givetvis automatsäkringen. Den var paj men tyvärr inte bara den. Efter rotande och famlande i skrymslen så hittade jag till slut två skarvar!? Nån har tyckt att det var en j-ligt bra idé att skarva där ingen ser😡 förmodligen för att kabeln inte räckte till. Där hade fukt trängt in och all koppar blivit.som grönt mos dvs noll ström och världens isolator. Så det visade sej till slut att det var två fel. Men nu är det fixat iaf! Tack för all hjälp och idéer från alla👍
  4. Hej igen! Har rivit ner spelet nu. Klippte kablarna och koppla rätt på ett batteri. Elmotorn funkar! Framgång 😊 fan om det inte är den där automat säkringen som är kass ändå. Hur gör jag för att koppla förbi det skräpet??
  5. Iom att det inte kommer vatten från skvallerstrålen så hade jag börjat med att trycka in en ståltråd i utloppet till den - mkt vanligt med saltkristaller som täpper till. Annars kan det även samlas kristaller uppe vid termostaten som borde sitta på powerhead. Enkelt att ta loss och kolla. Du kan köra några sek med den borta för att se att du har tryck där uppe. Sista utväg blir att lyfta av hela powerhead 😕 gjort det ett par ggr och det är bökigt.
  6. Någon som vet vad detta är för något? Såg den i Venedig Grand Canal förra året och inte lyckats hitta vad det är. Ser riktigt classic ut och gissar på Italientillverkad men vilket märke?/Mvh
  7. Halloj - jodå finns i sthlm området och slår gärna ihop ditt kloka med mitt korkade när värmen kommer för att försöka lösa detta 🙂 båten kommer säljas under våren då jag köpt en större så måste lösa detta innan!
  8. Tack för insikter. Verkar som min gamla valiant skorv på 3,40 inte går in då utan måste ersättas med en mindre rib.
  9. Hej! Skulle vilja veta hur stor gummibåt man kan få plats med i tendergaraget? Någon som vet? Fairline själva verkar måttligt roade av att svara på mina mail tyvärr. Thx Castor
  10. RillE-d och Georg_Ohm - tack för alla ideer och tips - jag gav upp i höstas med det här. Blir till att försöka igen när det blir lite varmare och jag har fyllt på med tålamod :) uppdatering följer/Castor
  11. Nej det har gått åt h-e kan man säga. Tröttnade till slut. Har följt alla kablar från början till slut och inte fått nån ordning på det här än.
  12. Letat och letat - hittar inget - kan det vara så att den är inkluderad i själva ankarspelet på nåt sätt!? Hittade det här diagramet på nätet som beskriver hur kopplingen av detta ankarspel ser ut!
  13. Perfekt! Jag ska ta och leta upp den där kontaktorn och börja där. Borde sitta i närheten av spelet för jag har inte hittat den i den allmäna kabelhärvan vid manöverenheten. mvh/
  14. Skulle behöva lite input/hjälp med det här! Har ett gammalt Simpson Lawrence (nuvarande Lewmar) 500 ankarspel i fören på min båt som slutat fungera helt och hållet. Finns en automatsäkring med en grön lampa som lyser bredvid manöverpanelen. Den slocknar när jag försöker fälla ner ankaret. Inga klick eller nåt utan det är helt dött bara. Jag är så grymt dålig på el så behöver hjälp med det här - var börjar jag ens felsöka? Kan det vara automatsäkringen som är paj och hur tar man reda på det? All input mkt välkommen Tack Regal 2850 LSC Yanmar 6LPA
  15. ..och till sist när du felsökt alla ovan givna förslag så finns det ett (jobbigt) moment kvar, nämligen att klyva powerhead. Kylvattnet trycks upp i motorn via ett smalt kopparrör och har du otur så sitter det gamla impellerbitar fast uppe i plattat under powerhead, men det är eg inga problem att lyfta det, Merc 200 som jag klöv sitter med 10st grova pinnbultar, borde va samma på din, verkstadskran köper du billigt på jula, 1895:-, å säljer vidare på blocket sen. Marinmecken tar ju 1000:- i timmen så du har snart räknat hem det.//
×
×
  • Skapa nytt...