Jump to content
Friday 29 May 2020

CastorTroy

Medlemmar
  • Content Count

    53
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About CastorTroy

  • Rank
    Löjtnant

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jodå - nu till slut för ett par dagar sen fungerar detta gamla spel igen! Jag bytte givetvis automatsäkringen. Den var paj men tyvärr inte bara den. Efter rotande och famlande i skrymslen så hittade jag till slut två skarvar!? Nån har tyckt att det var en j-ligt bra idé att skarva där ingen ser😡 förmodligen för att kabeln inte räckte till. Där hade fukt trängt in och all koppar blivit.som grönt mos dvs noll ström och världens isolator. Så det visade sej till slut att det var två fel. Men nu är det fixat iaf! Tack för all hjälp och idéer från alla👍
  2. Hej igen! Har rivit ner spelet nu. Klippte kablarna och koppla rätt på ett batteri. Elmotorn funkar! Framgång 😊 fan om det inte är den där automat säkringen som är kass ändå. Hur gör jag för att koppla förbi det skräpet??
  3. Iom att det inte kommer vatten från skvallerstrålen så hade jag börjat med att trycka in en ståltråd i utloppet till den - mkt vanligt med saltkristaller som täpper till. Annars kan det även samlas kristaller uppe vid termostaten som borde sitta på powerhead. Enkelt att ta loss och kolla. Du kan köra några sek med den borta för att se att du har tryck där uppe. Sista utväg blir att lyfta av hela powerhead 😕 gjort det ett par ggr och det är bökigt.
  4. Någon som vet vad detta är för något? Såg den i Venedig Grand Canal förra året och inte lyckats hitta vad det är. Ser riktigt classic ut och gissar på Italientillverkad men vilket märke?/Mvh
  5. Halloj - jodå finns i sthlm området och slår gärna ihop ditt kloka med mitt korkade när värmen kommer för att försöka lösa detta 🙂 båten kommer säljas under våren då jag köpt en större så måste lösa detta innan!
  6. Tack för insikter. Verkar som min gamla valiant skorv på 3,40 inte går in då utan måste ersättas med en mindre rib.
  7. Hej! Skulle vilja veta hur stor gummibåt man kan få plats med i tendergaraget? Någon som vet? Fairline själva verkar måttligt roade av att svara på mina mail tyvärr. Thx Castor
  8. RillE-d och Georg_Ohm - tack för alla ideer och tips - jag gav upp i höstas med det här. Blir till att försöka igen när det blir lite varmare och jag har fyllt på med tålamod :) uppdatering följer/Castor
  9. Nej det har gått åt h-e kan man säga. Tröttnade till slut. Har följt alla kablar från början till slut och inte fått nån ordning på det här än.
  10. Letat och letat - hittar inget - kan det vara så att den är inkluderad i själva ankarspelet på nåt sätt!? Hittade det här diagramet på nätet som beskriver hur kopplingen av detta ankarspel ser ut!
  11. Perfekt! Jag ska ta och leta upp den där kontaktorn och börja där. Borde sitta i närheten av spelet för jag har inte hittat den i den allmäna kabelhärvan vid manöverenheten. mvh/
  12. Skulle behöva lite input/hjälp med det här! Har ett gammalt Simpson Lawrence (nuvarande Lewmar) 500 ankarspel i fören på min båt som slutat fungera helt och hållet. Finns en automatsäkring med en grön lampa som lyser bredvid manöverpanelen. Den slocknar när jag försöker fälla ner ankaret. Inga klick eller nåt utan det är helt dött bara. Jag är så grymt dålig på el så behöver hjälp med det här - var börjar jag ens felsöka? Kan det vara automatsäkringen som är paj och hur tar man reda på det? All input mkt välkommen Tack Regal 2850 LSC Yanmar 6LPA
  13. ..och till sist när du felsökt alla ovan givna förslag så finns det ett (jobbigt) moment kvar, nämligen att klyva powerhead. Kylvattnet trycks upp i motorn via ett smalt kopparrör och har du otur så sitter det gamla impellerbitar fast uppe i plattat under powerhead, men det är eg inga problem att lyfta det, Merc 200 som jag klöv sitter med 10st grova pinnbultar, borde va samma på din, verkstadskran köper du billigt på jula, 1895:-, å säljer vidare på blocket sen. Marinmecken tar ju 1000:- i timmen så du har snart räknat hem det.//
  14. ok, stort tack för input, jag skulle nog kunna pilla med det själv men då måste man hämta - lämna låneverktyg, köpa grejer etc plus att det tar säkert 5 ggr så lång tid för mej samt att det kan ju gå åt h-e xså och inte bli bra
  15. Fick offert på att byta alla 3 bälgarna, trimsändaren,växelkabeln och stödlagret arb tid 6,5h totpris ca 11500:-. Har aldrig gjort detta förut, är det här rimligt överhuvudtaget?? Tacksam för snabbt svar om nån har koll..
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy