Gå till innehåll
fredag 26 april 2024

morran

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om morran

  • Placering
    Kadett
  1. Nä det är svårt. det kan ju faktiskt vara så att båten har gått bra i hans ägo. Jag får ta den här kostnaden och hoppas att den går perfekt sen!
  2. Nu svarar jag på min egen tråd. Inlämnad på verkstad. Det var luftkompressorn. Kommer att gå på 16000 kr. Tydligen var den lagad dåligt förut. Kul... Vi hann köra sammanlagt 1 timme med den...undrar om förra ägaren visste nått....
  3. Nu svarar jag på min egen tråd. Inlämnad på verkstad. Det var luftkompressorn. Kommer att gå på 16000 kr. Tydligen var den lagad dåligt förut. Kul... Vi hann köra sammanlagt 1 timme med den...undrar om förra ägaren visste nått....
  4. Hej och tack för svar. Vi gjorde kompressionstest idag. 90... Nånting i alla tre hålen. Kollade impellern. Mycket fin Startade igen. Den vita röken är kanske lite mer blå....jag tyckte den sågvit ut igår.... I alla fall. Den går helkakkigt på tomgång varvar upp sig själv och lägger sen av.... Kan det vara simpla tändstift. Nått fel m bränsletillförseln? Tack igen...ohändiga marie
  5. Hej! Köpte ny- begagnad båt för en månad sen. Den har gått bra sen jag köpte den. Tohatsu 70 hk, eptl...tror det heter så, direct injection från 2006. Idag körde jag den ut till stugan ca 7-8 min. Sen var jag där 5 min och sen skulle jag åka tillbaka. Den gick upp i planing fint men sen direkt efter det börjar den gå jäkla ojämnt och sen bara på typ 1000 varv, mycket sakta. Dumma som vi var fortsatte vi åka på så för att ta oss fram. Då gick den lite orent och ville lägga av om vi gasade lite mer. Efter tio min la den av och endast startmotorn gick igång och där den brukar starta kom bara som en ...blöt fis... ja det ljudet...sorry.... Inget varningspip om nått fel hördes eller syntes under denna tid. Vi fick bogsering in till land. Jag tycket motorn var varm uppe vid svänghjulet då jag tog av kåpan men jag vet inget om motorer så jag vet inte om det är onormalt. Funderar på om impellern var cass och motorn inte fick kylning och sen typ värmenöp? Inbillar mig att jag tyckte att skvallerstrålen var lite vagare än vanligt... Ett par timmar senare startade jag den igen och då gick den igång faktiskt men med taskig tomgång och mycket vit rök. vågade inte köra den. Har jag kvaddat den totalt? Vet inte när impeller böts senast. Den förre ägaren sa att den gått felfritt. mvh Marie
  6. Läste om det här med sjösäkerhetsklassning d... att det inte fick blåsa många sekundmeter för den klassningen. men fan. då kan man ju knappt åka mer än på en å om man ska lyda det blint. på runn där jag ska åka med båten kand det ju gå duktiga vågor, i alla fall i min hjärna så uppfattas de som höga... 0.3 m skulle klass D klara. men nog kan vågorna gå högre än halvmetern på Runn...ojojoj,,, betyder detta kapsejsning och elände...??? Senast ändrad av morran | 26 mars 2009 | 22:23
  7. gott! för det är i en insjö jag ska ha den. Tyckte den såg ut som en gammal eka i fribordet. därav min oro. och hur var det nu med absplasten? är det helt casst jämfört med glasfiber eller vad det brukar vara....ja se vad mycket jag kan om båtar.....
  8. Hej! ska nog köpa en 05 terhi sea fun c. kommentarer! hur är det med att den har så lågt fribord tex? tacksam för svar!!!
×
×
  • Skapa nytt...