Gå till innehåll
torsdag 25 juni 2026

gotviken

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    62
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av gotviken

  1. Hej! Har gått från en 26 fotare med en motor till en 35 fotare med 2 motorer och visst blir det dyrare men också väldigt mycket bekvämare. Har alltid sagt att det är båtar med en motor som gäller men nu blev det inte så och det känns tryggare att ha 2 motorer om en skulle krångla.visst rasar det blir det inte billigt.... Men vem har sagt att båtlivet är billigt? Försöker man underhålla och byta ut saker efter hand så känns det bättre än att ta allt på en gång
  2. Ska byta kylskåp i båten och funderar på om man ska sätta in ett så stort som möjligt(130 liter) eller ska man ta ett lite mindre.vi är oftast 6 personer när vi är ute.vilket märke är att rekommendera? Känns som det är bäst att ta så stort som möjligt men vill gärna ha några synpunkter!
  3. gotviken

    zipwake

    Är det någon som har någon erfarenhet av zipwake som båtsystem säljer? Har sökt en del på nätet men det är alltid bra med kommentarer från personer som har eller har haft det på sina egna båtar.
  4. Hej är det någon som har något bra tips på att undvika knarrande linor i knappar o dyl.ganska irriterande när man ska sova!
  5. Hej har en 35 fots båt som jag ska försäkra,vilket bolag kan ni rekommendera? Har kollat runt lite och det skiljer en hel del på premierna bolagen emellan
  6. Hej! Jag skulle utan tvekan välja nimbus istället för att den känns rejälare och mer anpassad till vår svenska sommar,men det som jag tycker är trist på fairlinen är allt kapell,sedan är det naturligtvis två fantastiskt fina båtar men har själv bytt från en båt med kapell till en med skjutdörrar och inget kapell och känslan är att det blir mer ombonat och tyst
  7. Hej! Har själv en likadan båt så det är en intressant fråga har själv inte hunnit titta på detta men det börjar bli aktuellt för mig också.borde finnas någon som har fixat detta på sin princess 35:a vi får hoppas på att någon hör av sig isåfall
  8. Hej har en princess 35 och skulle vilja komma i kontakt med någon annan ägare till en 35:a för att byta lite erfarenheter.
  9. Hej! Har själv haft en nimbus 2600 1985 års modell. Det som skiljer den mot de som är byggda 86 eller senare är framför allt att de har Volvo pentas tamd31:or så marschfarten blir högre,annars tror jag inte att det skiljer så mycket i planlösningen.kolla noga skrovklädseln så att den innehar börjat släppa eller har mögelprickar.i den båten jag hade bytte jag skrovklädsel,det blir jättebra när det är gjort men ganska skitigt jobb.om den har bogpropeller så är det ett stort plus
  10. gotviken

    Ny värmare

    Tänkte sätta i en ny värmare i båten(d4)är det någon som har bra tips på var man köper till "rätt" pris? De flesta försäljningsställen verkar ha gått ihop och satt ett i stort sett lika högt pris.
  11. ska byta båt och de flesta båtar sitter det volvo pentas tamd 41.or i.vid hur många timmar brukar det bli dags för att renovera dessa motorer?vet att väl omhändertagna motorer kan gå länge.vad ska man titta på?
  12. Tack så mycket för informationen! Jag ska kolla länken och fundera vidare
  13. Är det någon som har erfarenhet av princess 35? Är det 6 fasta kojplatser? Vilka olika motoralternativ finns det? Kanske någon länk som man kan läsa på?
  14. gotviken

    nimbus 4004

    Är det någon som har erfarenhet av nimbus 4004 med flybridge, såg en häromdagen och blev intresserad. Kanske några andra tips på båtar med 6 kojplatser i 7- 800000 kr klassen.
  15. Är ute efter en båt med 6 kojplatser, har tittat en del på forbina 9000 men kan även tänka mej någon annan i likvärdig storleksklass och även prisklass(600000-700000) några bra tips tas tacksamt emot!
  16. hej är det någon som har någon erfarenhet av att byta skovklädsel? verkar ganska besvärligt,mycket vinklar och vrår! någon hemsida eller dylikt att tipsa om. tacksam för div.tips innan jag sätter igång och riva ut
  17. Hej!är intreserad av en Forbina 9000.är det någon som har erfarenhet av en sådan båt eller kan tipsa om något forum om denna båt.mvh niclas
  18. Hej! jag provade med ett medel som heter :bio-protect 2. gjorde enligt anvisning på flaskan och väntade ett dygn,sedan ut och körde för att se om det kom något slem till vattenfiltret. efter jag kört var det fortfarande ingenting i glaskoppen.verkar funka alltså,kanske inte ska tro att allt är borta men det är en bra början!
  19. är det någon som har erfarenhet av att byta motorkuddarna på en nimbus 2600 med en tamd30,verkar ganska besvärligt, misstänker att motorn måste lyftas ur?
  20. funderar på att köpa en båt med en 165hk yamahadiesel i .har endast erfarenhet av yamahas utombordare som jag tycker är helt suveräna.är det någon som har erfarenhet av dieselmotorerna?
  21. Hej! är det någon som vet var man kan få tag i ny/begagnad styrenhet till en ardic 04-D årsmodell 1985. det går förmodligen att hitta information på nätet, isåfall var?
  22. är det någon som vet om det finns renoveringssatser till en båttoa?det sitter ett klistermärke på själva pumpdelen som det står brydon på är detta märket på toan eller?
  23. är det någon som har koll på försäkringsdjungeln när det gäller båtar? har en master 500 styrpulpet,tycker att premien blivit lite väl hög.några tips på försäkringsbolag med vettiga premier och är bra att göra med?
  24. hej! har hört att selva är en billig kopia av yamaha stämmer detta? finns det någon sanning i detta?
  25. är det någon som har erfarenhet av att stryka på paraffinolja på plastbåt istället för att vaxa.hur går man tillväga och blir resultatet bättre eller sämre än vaxning?
×
×
  • Skapa nytt...