Jeg lykkelige Albin 23 ejer har også haft problemer med roret !!! Mit problem var RUER(små muslinger) som havde sat sig oven på roret tæt på rorstangen, der er ikke meget plads mellem roret og bunden af båden, så det er svært at male ordentligt med bundmaling, så det skal gøres med en klud... !!! Og meget grundigt ,og flere gange.. Bagefter smurte jeg godt med en god grafit-olie ved rorstang, og møtrik i bunden af roret og smurte vandfast fedt uden på,, for at holde på olien...Det løste mit problem Venlig hilsen Per5