-
Innehålls Antal
520 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av rillez
-
sitter en pil på den som pekar på motorn så den borde va åt rätt håll mvh rillez
-
jag tror att jag skulle välja fyrtaktaren för en två taktare är o förblir alltid en tvåtaktare.o den dagen det är dax att byta så tror jag att du får en slant extra gentemot tvåtaktaren.en ny modern tvåtaktare drar nog inte mer bensin än en fyrtaktare men en tvåtaktaktare ska ju ha olja oxå å då tror jag att du får lite tvåtaktsdoft ändå mvh rillez
-
kan tilläga att motorn är en suzuki 140 fyrtakt ny o fin
-
hej jag tror att när jag väl startat upp motorn så har det ingen betydelse men nu med nya bränsleledningar o nytt filter så får jag klämma o klämma o det händer ingenting.blåsan är fortfarande mjuk,men sen när jag startat upp första gången då spelar det nog mindre roll.tänkte ta ock skruva lös filtret o slå bensin direkt i det när jag ska starta första gången.mvh rillez
-
okey så har jag oxå gjort men har lite problem att få upp soppan till filtret mvh rillez
-
jag tog kontakt med mitt försäkringsbolag o hej hopp jag fick dom alldeles gratis, både till båten o huset mvh rillez
-
hej ska man montera blåsan till bränsleslangen före eller efter det vattenavskiljande filtret mvh rillez
-
jeppz tror jag drar en sväng ja med har bara 3 timmars bilresa ut till norges salta böljor.tror jag stilla mitt abstinens ja med
-
det är en vacker båt du har krawa mvh rillez
-
hej du skriver inte vad det är för sorts motorer om det är fyrtakt insprutad tvåtakt eller vanliga tvåtaktare.skriv ner vilka du väljer på så kommer svaren ganska omgående- mvh rillez
-
hadde vart skitkul men vi får se hur det går med arbetet o diverse saker.är ju en bit att åka oxå men ett kul incinativ är det mvh rillez
-
jag brukar att sätta tummen för nivå hålet när jag byter tub.då rinner det inte ut nånting nästan
-
o nu har svågern börjat att pillat på hydralstyrningen
-
hej jag har fäst min med en slangklammer runt anslutningsröret på tanken mvh rillez
-
hej skulle nog satsa på optimaxen trots att jag köpt mig en sprillans ny 140 hk fyrtaktare.varför kan man då fråga då säger jag så här vad ska man använda båten till.leka o busa optimaxen säkert lite rapppare än hondan.fiska o trolla o fyrtaktarn.sen nästa tanke dax att byta motor vilken är mest lätt att sälja o vilken kan man tänkast få bäst i inbyte eller vid försäljning.där tror jag faktiskt att fyrtaktarn står sig bäst.rent kvalitetsmäsigt tror jag inte att det spelar så stor roll vilken man väljer.så valet är ju helt upp till dig titta lite på garantier är dom likvärdiga.jag funderade både hit o dit innan jag bestämde mig själv. mvh rillez
