-
Innehålls Antal
520 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av rillez
-
hej om du tittar noga på proppen så står det ett instansat nummer . mvh rillez
-
köp en 9,8 istället samma motor men högre effekt 6 8 9,8 är igentligen identiska motorer. enda nackdelen är att dom inte går att trimma till 15 hk.då måste du köpa en 9,9.men den är mycket tyngre häls rillez
-
tjenare alla glada o inte glada båtägare. själv e ja glad trots att min gamla sexa har skurit o jag måste köpa en ny.har kollat in en tohatsu 9,8 tvåtakt.jag undrar vart man köper en sån snurra till bästa pris. det verkar vara en behändig motor.kommer att använda den till hjälptrollingmotor till en flipper 580 cabin jodå det går att trolla från en sån oxå.samt till min egenbyggda träbåt o en alu båt som jag har tillgång till.som sagt det kanske är någon här som har en till salu. annars så hade jag tänkt mig en ny o fin. häös rillez
-
tjenare årsmodelen är 89 o är i bra skick övrikt jag jämförde med min 00as 40 hk som jag har på en cresent 434 o den var betydligt mycke varmare. häls rillez
-
hej nyss hemkomen från sjön.körde ca 15min på lämpligt varv o sista km på fulla späll lyfte sedan av kåpan o kände efter på blocket iskallt.kände även på toppen o termostathuset något varmare än fingervarm jäst.sa frun alltså.kan det vara så att motorn går för kall o bluddrar för det.låg o toppvarv går den perfekt men i marsch fart 3800-4800 går den dåligt man ligger o åker 5100varv o drar ner sakta itaget så känns det som om man har slängt i drivankaret när bluddret slår till häls rillez ps jag tycker inte on att baka
-
tack ska kolla imorgon lägger in resultatet i morgon kväll häls rillez
-
tjena tändstiften såg ut att vara lite sotiga .har inte kollat dom sen jag byte stift . funderar lite på det här med termostat. har tempmätare men den rör sig inte, har trot att den var trasig men det är kanske så att motprn är för kall.jag kanske ska beställa mig en ny . är den svår att byta
-
god kväll har gått ned ett snäpp på värmetalet på stiften men det vart ingen skillnad.hur ställer man om förgasarna finns det ställskruvar eller är det fasta munstycken.vart skruvar man etc etc häls rillez
-
vet någon hur man ställer ner soppaflödet på yamaha 90.den fyrtaktar eller bluddrar runt 3800 till 4800 varv men varken på tomgång eller fullt varv. har trollat med den i helgen o det gick bra. problemet uppstår när jag ska transportera mig en bit.man vill ju inte ligga o åka fullt hela tiden. när den går på tomgång så blir det ringar på vattnet runt den så jag tror att mycket av soppan rinner rakt igenom.är det någon som har haft liknande problem så är jag tacksam om svar.häls rillez
-
angående förstärkning akterspegel.bakom den uppfällbara luckan i aktern går det upp en kant.jag har monterat ett tvärstag av vinkeljärn 40x40 mm som går till översta bulthålen på motorn o till kanten bakom luckan. på det viset sitter motorn fast både i akterspegeln o strax bakom luckan, man får mäta till längden på stagen o svetsa ett litet plattjärn i bägge ändar.borra ett hål i plattjärnen o bulta fast motorn genom akterspegeln o vinkeljärnets plattjärn. borra sedan i kanten bakom luckan o bulta fast. häls rillez
-
hjälp min yamaha 90 hk 89 bluddrar på mellan registret 3500- 4500 varv.på tomgång o fullt varv är det inga som helst problem. är det någon som har en aning om var felet ligger. har varit ute en sväng ikväll provade att ta bort en tändhatt [MITTENCYLINDERN] o då hördes ingen skillnad på tomgång då mens jag körde den på tomgång så såg det ut som om det kom soppa från intaget till kylvattnet.vattnet var grumligt o en tunn soppa film la sig på vattnet är det normalt.tog även bort oljepluggen till drevet för att kolla oljan o den var kanonfin är någon som vet nånting om detta problem.answer me please.ps såg en björn ikväll
-
hej har en yamaha 6a o den är identisk med en 8 kusars är det en strypt 8a samma block o förgasare tänkte ha den som trollingmotor på en flipper. är det någon som vet någonting om detta
-
hel per d jag undrar om det var stor skillnad i toppfart mellan 120 o 80 hk samt om det var stor skillnad i soppaförbrukning o betende på båten häls rillez
-
jag tror att det är en liten spole det finns ett liknande system på snöskotrar jag är egentligen inte så insatt i ämnett angående båtmotorer. men i suzukis motorer på snöskotrar sitter även i arctics cat snöskotrar o i dom så sitter en laddningsspole
-
kan det vara laddningsregulatorn som det är fel på. är inget proffa på båtmotorer men har skruvat en hel del bil.generatorfel på bilar yttrar sig ofta med liknande symtom dvs sätter man på hellyset eller annat sjunker temp o tankmätare som ett ankare till botten
-
god kväll har kollat varvräknaren ock den stod på 5500 varv 2 personer i båten så jag tror nog att det skall fungera även med några till i båten nu ska jag ut o ta säsongens troligtvis sista snöskotertur
-
oj jag glömde föresten att båten ska gå i ströms vattudal i norra jämtland
-
tack för svaret det verkar vara ganska lagom med min 90 hk
-
hel har just köpt en 580 o undrar hur stor motor man kan ha på den sitter en yama 90hk men tycker det känns lire tamtrillez
