Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

meijer

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    54
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om meijer

  • Placering
    Löjtnant
  1. Jag hade en Sjöstedt Cavalier med en 60hk johnson -86 och den gjorde 30knop med två vuxna i.
  2. Som föregånde tips, plasta in tjockare divinycell men gör en större genomrinningsöppning än bara ett hål som det är idag på dina skot. Jag renoverade en sjöstedt ht för ett gäng år sen på samma sätt. Jag skar divinycell i rätt format gjorde en utskärning som var ca 3x3 cm som ett valv och jag plastade "valvet" och ett par cm ut innan fastsättning sen plastade jag över hela konstruktionen mot skrovet.
  3. Ta upp hela på båten på trailer och kör til verkstan så kan dom serva motorn när den sitter på båten, så slipper du jobbet med att montera av den. Alternativt om verkstan inte vill ha din båt stående hos sig så kan dom lyfta av motorn från båten och du tar med dig båten hem på trailern och när dom är klara så åker du dit och dom får montera på motorn igen. MVH Magnus Senast ändrad av meijer | 01 augusti 2011 | 12:01
  4. Precis som föregående talare så är nätet absolut smidigast. Jag rekommenderar http://www.dekaltrim.nu/. MVH Magnus
  5. Hej, Jag har en ide om att göra förvaring under mina back to back säten i min Bayliner 1952 -87. Är det någon som vet om man förstör något flytmaterial eller liknande eller är det ihåligt så att man kan såga upp ett hål och sen sätta in en lucka? Mvh Magnus
  6. Hej, Tack för alla tips, det är en OMC 3.0L med Cobra Drev. Det är ingen risk att impellerpackingen går då impellern sitter i drevet som jag har plockat bort. Jag har inte hunnit provköra motorn ännu då jag först kom på att ett tändstift var sönder, sen när jag hade varit och köpt nya stift så verkar batteriet vara trasigt som jag har laddat i ett dygn, Så nu håller jag på att ladda ett annat batteri för att testa imorgon. Det vore ju trist om någoting går smidigt. MVH Magnus
  7. Hej, Jag hade liknande problem som dig för ett par år sen på min OMC 3,0 -87 vilket jag tror är samma motor. Jag bytte tändstift, tändkablar och brytare för att till sist byta tändspolen och det var den som orsakade problemet. Lycka til! Magnus
  8. Hej, Jag har tyvärr fått drevras och har plockat av mitt drev. Jag skulle dock vilja köra igång motorn för att kolla att allt är ok och göra oljebyte m.m. Kan jag koppla på trädgårdsslangen direkt på slangen för vatten insuget i skölden och köra igång motorn är det tillräckligt med tryck i en vanligt trädgårdsslang för att motor skall få kylning utan en impeller som trycker upp kylvatten? MVH Magnus
  9. Hej. Jag hade problem med min OMC 3.0L i våras, den ville inte varva mer än ca 1500 varv. Orsaken visade sig vara gammal bensin då båten stod på land hela förra säsongen, så när jag slog i 20L frisk soppa så gick den som smort igen. MVH Magnus
  10. Japp dragfjädern är stel nog för att kunna tvinga igenom den i böjda vp-rör, m.m. /Magnus
  11. Men en dragfjäder är inte speciellt dyr så det kan vara värt att införskaffa. http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=84124 MVH Magnus
  12. Hej. Den kallas för Dödmansgrepp så man skall ha en lina från gummiploppen fäst i flytvästen så ifall man trillar överbord så dör motorn. Det finns nya att köpa på dom flesta båt tillbehörs butikerna. /Magnus
  13. T.ex www.seasea.nu har inspektionsluckor: http://www.byggplast-batprylar.se/webshop_seasea/product_info.asp?artikelNr=2235 /Magnus
  14. Jag maila dom två gången och fick samma svarsmail, jag mailade dom ett tag innan båtmässan i Stockholm och inte fått svar än, antagligen så är deras papperskorg ganska full! /Magnus
  15. Kolla på www.dekaltrim.nu om dom inte har det som du vill ha så gör dom special grejjer på beställning. /Magnus
×
×
  • Skapa nytt...