Gå till innehåll
lördag 27 april 2024

cloffe

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    14
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om cloffe

  • Placering
    Kadett
  1. Jag har bytt mina slangar på mitt 290 drev 2 gånger nu sen jag köpte båten då tidigare ägare hade gjort egna som är dragna som dina på bilden, Dom skavs och böjs för mycket... Jag ledsnade på att få dom ompressade och beställde inför denna säsong original från USA som går runt på undersidan av kolven innan dom går in i skölden. Kostade 1400:-/par med frakt och nu hoppas jag på en problemfri sommar... =)
  2. Jag har sedan två år tillbaks Hot Sparks brytarlösa tändning på min VP AQ151C och det fungerar perfekt, kör med orginal tändspole. Mer lättstartad och jämnare gång.
  3. Det blir tull och moms både på motor och frakt och det kommer du knappast undan. Du gå in på tullverket och kika på taric-koderna så ser du exakt vad tullavgiften blir, sen tillkommer ju som sagt momsen med 25%. och ofta en liten administreingsavgift.
  4. Jag går i samma funderingar då jag har samma spis i min båt. Har bekanta som talar sig varma för Megasquirt En helt programmerbar eftemarknadsbox för styrning av insprutning och tändning. Enl dom skulle man kunna ta insprutning från en B230, köpa några tempgivare, en lamdasond och en bränslepump. Låter enkelt men är nog lite jobb innan det fungerar dock har dom lyckats i flera Volvobilar. Det finns en kille här på forumet som har konverterat en b23e: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=178949&highlight=megasquirt Du kan läsa mer på www.megasquirt.se
  5. På min gamla MD21A var det 3 luftningsskruvar och dom var man tvungen att lufta i rätt ordning annars gick aldrig motorn igång...när man väl hade fått kläm på detta var det busenkelt =)
  6. Jag har precis köpt en sån här och tänkte tippa i tanken. Återstår att se om det fungerar eller är bluff...http://www.tripak.se/index.php?action=02 Tripak dieselbooster Senast ändrad av cloffe | 18 juli 2007 | 23:19 Senast ändrad av cloffe | 18 juli 2007 | 23:20
  7. Jag hade nästan samma problem på min MD21.Där var det startmotorn som gett upp...Gick runt sakta och drog en massa ström, kablarna blev varma.
  8. För 4 år sen köpte jag en Mariner 75 hk från -89 med P/T för 13000:- då förre ägaren bytte upp sig till en fyrtaktare. Motorn var kanonfin och servad på marina årligen...Jag tycker som en annan talare här skrev att vissa försöker få hutlöst betalt för sina gamla motorer ibland.Sen har folk ingen koll på årsmodellen på sina motorer utan tror att dom är 10 år nyare än vad dom igentligen är...
  9. Jag hade samma problem som dig med sprucken glasskål så jag har nyss köpt glasskålen med filter packningar och metalldelen längst ner som kit, kostade 300:- på en bildelsfirma.
  10. Kolla på kjell.com eller conrad.se..där finns det några att välja på..
  11. cloffe

    Plastrutor

    Någon som vet vart man kan köpa billig plexi eller lexan till rutorna? Gärna om det finns något ställe på nätet...
  12. Funderar på att byta ut min gamla MD21:a med 270 drev.Jag har fått tag i en Peuguot 505 -87 som jag tagit motorn ur och undrar om det är någon som gjort denna operation tidigare som kan komma med lite tips... Tex passar drevkåpan direkt mot bilmotorn?
  13. Hmm...Är det inget lurt med det där...? Ev tull och moms ingår ju inte i priserna dom har på sidan...Skulle man åka på att betala det så är det rakt inte billigt...
×
×
  • Skapa nytt...