Gå till innehåll
måndag 22 juni 2026

RillE

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    87
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av RillE

  1. Hej alla glada :-) Fråga 1: Jag skulle behöva ta och flytta givaren i bensintanken så hur är det lättaste sättet att ta sig igenom rostfri plåt? (Är det hålsåg och nöta eller?) Fråga 2:Mitt ekolod tappar ekot väldigt lätt vad kan det bero på?Det spelar ingen roll om jag står still eller om jag kör sakta eller om jag kör full gas (ca30kn).lbland funkar detså försvinner ekot och bilden fryses så kommer det tillbak en stund.
  2. Hej alla båt glada! Är det någon som vet om det finns någon inbyggd flödesmötare på en Honda BF130 årsmodell 1999?Jag menar så att man kan koppla in en mätare och se hur mycket soppa den drar?Typ en färd-dator som men har i bilen. MVH RillE Senast ändrad av RillE | 03 mars 2011 | 16:04
  3. Är det någon här som kan hjälpa mig? På båtmässan i våras i Stockholm köpte jag en sorts burkhållare som var gjorda i neoprentyg eller nogot liknande.Man trädde likson igenom burken i ett hål och sen vek man tillbak burkhållaren så när man stälde ifrån sig burken på ett plant underlag så blev det vakum under burken.Och på så sätt satt kvar. Vet någon var man kan köpa dessa burkhållare MVH RillE
  4. Hallå på er ska ta och vårrusta båten i helgen vilket innebär att jag vaxar den Till problemet:Förut har jag bara vaxat friborden och hytten men vi vill ju även få däcket rent och fint som nu är väldigt solblekt och fult.Hur gör man där då det är halkskydd i gelcoten små små fyrkanter där går ju inte att köra med rubbing och vax. Så har ni något bra förslag? MVH RillE
  5. Hejsan på er Var kan man hitta en årsmodells guide för Honda på nätet?? RillE
  6. Hallå på er En kort fråga som jag hoppas att ni har svar på.Har köpt en Johnson 15hp motor från 1983 och funderar på vad det är för ratt framtill. från vänster så är det ju Chock som man kan dra ut man sen sitter det en liten ratt brevid som man kan dra runt ett varv Vad är det för ratt?Sen kommer ju stopp knappen och sist rorkulten sen antar jag att det har något med tomgång den ratt som finns på hö sida brevid soppa in taget eller? MVH RillE
  7. Hur kollar man att allt detta är rätt???
  8. jag har en på min Evenrude 70hp funkar fin fint, problemet är att om man åker mycket så tröttar man ut bladen, och de ger med sig, allts de går sänder utan anledning. Men det har hänt en gång för mig under de 3år som jag har haft den men snackade med en fiske guid som också hade en, och han sa de att det händer ibland,(han är ju ute så gott som varje dag) men som sagt det händer. Och då går det ju snabbt att montera ett nytt
  9. Brorsan körde med att måla vita prickar med en svart prick i, som typ ett öga på bryggan och det sa han att det funkade kanon.
  10. RillE

    Vax / Rubbing???

    Såg att en på motorbåtsnack också hade blivigt rådd att använda dwg , måste jag köra med maskin eller går det bra att köra för hand?
×
×
  • Skapa nytt...