-
Innehålls Antal
37 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av MrTurbo
-
Tack för att du upplyser en okunnig. På vägen kör jag Mustang -67 med sidepipes och glasspack så kan inte relatera till det du kallar "oväsen". P.S: https://www.seapro-marine.com/products/seapro-silence-pro-exhaust-diverter-mercruiser?srsltid
-
Ursäkta en totalt galen lyftning av gammal tråd. Adamddd633 är du kvar? 🙂 Det var PRECIS det där jag sökte efter på forumet, hur man ska kunna ha både raka rör och ut genom drevet och kunna växla mellan dem. Hur löser man det?
-
Följer denna tråd med stort intresse då våran nuvarande gamla Örnvik också känns slö med låg toppfart. När man kör max så gräver bakänden ner sig i vattnet men den planar inte riktigt. Men efter att sett tidigare postad bild misstänker jag motorn sitter för långt ner.
-
Stjäls det fortfarande tvåtaktsmotorer eller är det bara 4T som gäller för stöldligorna?
-
Vi kommer byta hemmahamn till Värnen i samband med att vi byter båt.
- 10 svar
-
- 1
-
-
Yamarin 5810 Bigride med en 115hkr yamaha 2T då? 🙂
-
Hello Okej, det kanske knappt räknas som långfärd att färdas från huvudstaden till Götet men tänkte att möjligheten att någon kan svara på mina frågor var störst här. Får se om jag har rätt.... 🤗 Att färdas med motorbåt via Göta kanal (tänk filmen) denna sträcka, vad är kostnad för slussar etc samt hur lång tid ska man beräkna? 🤔
-
Jag lade mitt kapell i ett bad med massor av grönsåpa några dygn. Vaskade runt det i badet ett par gånger per dag. Sedan skrubb med rotborste, noggrann sköljning och ny impregnering. Största problemet för mig var ju lager av måsskit men även mögelfläckar. Ska inte säga att kapell blev 100% som nytt men inte långt ifrån.
- 22 svar
-
- 1
-
-
Båten är en -00 med Mercruiser 5,7 från 2017. Alpha One II drev. Varit ompysslad genom åren dessutom. Står på kärra nu, ej sjösatt i år.
-
En båt som är hyggligt lätt att ta sig i och ur (frugan har en permanent skadad fot) , gott om plats , bra skydd bakom rutan, möjlighet för både strandhugg, åka ring, bad och fiske (aldrig sova/ övernattning). Bowrider vekar komplettera det bra. Eller då möjligen en vanlig styrpulpet men de är inte lika snygga och tappar en del i skyddet från rutan. Denna Bayliner har även doghouse ifall det kommer en skur. Bensin är en förutsättning, nästa i listan är nog åror. Dieselolja använder man till jordbruksmaskiner, om ens det. V8 har jag i bilen, låter gött och går gött så hade vart nice att ha i båten med. Toppfart över 40 marchfart 20-25 så man kommer fram. Budget runt 100k. (Handlar regelbundet bildelar från staterna så har bra kontakter för frakter)
-
Hej gott folk! Jag och familjen står i valet av att uppgradera (?) vårt båtliv. Efter två somrar i en Örnvik 481 ST med en 60hkr Mercury 2T så har verkligen insett att båten är både för liten, för långsam och tråkig. Vi är fem personer (oftast) och använder båten för både dagsturer och fiske längst västkusten. Detta var vår första båt för att testa på båtlivet (varken jag eller frugan vill ha husvagn). Kikat efter en ersättare och nu hittat en Bayliner 2150 Bowrider med 5,7 V8 och alpha one som verkar intressant. Har noll koll på vare sig inombordare och dess egenheter eller amerikanska båtmärken så tänkte om någon hade lite tips och råd att ge? Sökt igenom forumet men ej riktigt fått grepp på det.
