BerraS
Mycket av det du snackar om har absolut ingenting med denna specifika modell att göra.
Finns ingen info om att denna modell har mer problem med osmos än andra modeller.
mitt intryck är att båtar som ligger i året runt har mycket större risk att drabbas av osmos.
Comfort 34 eller SY 34 är mycket rejält byggt jämfört med många andra modeller och behöver ofta mindre renovering.
Förutom dom med teakdäck såklart.
Då gäller det naturligtvis att det är nytt eller renoverat.
I grova drag är detta en stabil trygg båt som är lite trög i lätt vind. Det är en av dom trevligare att segla till Gotland med.