Jump to content
Wednesday 19 June 2024

InFishersITrust

Medlemmar
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About InFishersITrust

  • Rank
    Landkrabba
  1. Ok, tack för svar. Har kollat säkringen, den ser hel ut och verkar ok. Det jag funderar på nu är om det finns ngn möjlighet att mäta strömmen in till tändningslåset? Ut från det, dvs den gula ledningen med röd rand är det låg spänning också, dvs ca 0,8 V. Det är väl en röd kabel som ger spännings och går dit från huvudströmbrytaren? Hela tändningslåset verkar vara gjutet, dvs det går in ett antal sladdar i en "vägg" och därför finns det inte mycket att man kan mäta däri som jag tolkar det? Men om man hittar ett sätt att mäta direkt på den röda kabeln innan den kopplas ihop med tändningslåset... Finns det någon som har ngt råd eller tips på vägen mottages det tacksamt! Med vänlig hälsning, // Calle
  2. Hej, Jag har felsökt min Mercury 30 Hk 2-takts 2005 då den bara klickade när jag försökte starta den senast. Köpte nytt batteri då jag trodde det gamla var dåligt. Inget blev bättre. Började då felsöka och mäta upp spänningen hela kedjan. Batteriet 12.7 V Före huvudbrytaren 12.6 V Efter huvudbrytaren 12.6 V Inkommande från tändningen till senoloiden vid vrid på nyckel ca 0.8 V Inkommande tjock batterikabel med röd hatt. 12.6 V Ut från Seneloiden 0 V Till startmotorn 0 V Misstänker alltså att det är är tändingslåset alt kablarna där som är dåliga. Har plockat ner reglaget och öppnat upp detta. Blir nu lite osäker på hur man går vidare. Finns det någon som har lite tips på hur man felsöka. Finns ett antal trådar som jag inte känner till vilken är det som leder spänningen vidare till Selonoiden och alltså borde ge 12.X V ut efter vrid på nyckeln? Den Gula med röd rand på? Tacksam för tips! Med vänlig hälsning, // Calle
×
×
  • Create New...