Gå till innehåll
fredag 26 april 2024

Felix06

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    59
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Felix06

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Ok tack för inputs. Ja onekligen en tveksam konstruktion som inte blir bättre med "tidens tand". Jag har två klämmor som skall hålla fast det ena röret (det men tillvattnet) men det verkar inte hjälpa. Men dubbla packningar kanske inte är en sådan dum ide. Det har jag inte provat men skall testa först nu min "kladdlagning"
  2. Håller på att bli galen. Får inte tätt i de fyra "tillvattenkanalerna" från kyllimpan. Läcker vid limpan där rören skall "tryckas ner" De som leder in i termostathuset. Har gjort ren avgaslimpan i våras, nya packningar osv. Sedan försökt "rikta" så rören ligger rätt ner i limpan (vågar dock inte ta iför mycket av rädsla röret skall gå sönder. Har provat med högtemperatursilkon fungerade inte. Nu igår kväll la jag lite tätningspasta för packningar (se bilden det bakre röret som läcker värst men gillar inte hålla på med kladd och tattarlagningar. Vad kan vara fel "stoppar det upp på något sätt i termostathuset? Har ju även där kolla allt ok ny termostat mm. Stort tack på förhand.
  3. Såg igår när jag tog upp båten på trailer och tiltade drevet att det var ett litet hål i avgasbälgen på undersidan. En del säger det skall vara så för vatten skall kunna rinna ut? Stämmer det? AQ1307270T Tack på förhand.
  4. Har tagit bort propellern på mitt 270T drev. Satte ett don i hålet på konan och slog försiktigt med en gummihammare. När man nu skall återmontera den kan jag ge även vid montering ett lite slag med gummiklubban eller skall den dras förhand enbart? Man låter väl sedan med "låsbrickan" med flänsar eller vad det heter men är lite osäker på just när den skall dras åt och hur hårt? Tack på förhand.
  5. Vattnet rinner ofta ner och det ser ut som det läcker både här och där, Börja med rensa så du ser frostpluggen och byt den. OBS glöm inte sätta dit en rostfri.KG Tuning el Marinexpress levererade på 2 dagar om du beställer online.
  6. Min poäng var att om båten stått länge soppan hade iaf jag problem med det större Penta filtret då sopan inte kom fram till förgasarna. Givetvis kopplar man tillbaka det filtret efter "testet" då motorn startat från det enklare filter på slangen Biltema/moped eller vad man vill kalla det. Fungerade iaf för mig. Verkar ju i denna tråd som motorn startade direkt när ägaren "gick förbi "filtret" så helt tokigt i felsökningen var vi inte iaf. Generellt är de supermoderna vattenavskiljande filtren stora som termosar "jobbiga" för typ gamla B20 vid "första start" eller om man mekat och slangen efter pump samt förgasarna e tomma.på soppa.
  7. En sak som jag hade problem med var att motorn inte orkade suga från bränslefiltret. Ägaren innan hade monterat ett stort vattenavskiljande modernt bränslefilter och vid första start eller efter tex vintförvaring orkade helt enkelt inte pump och förgasare suga. Jag kopplade förbi den och satt på slangen ett vanligt "mopedfilter" som finns på Biltema. Vips startade den. Så har du ett sådant filter kanske du sitter med samma problem
  8. Japp dom har packningar mm men inte bälgen längre..
  9. Har en trasig bälg/damask för "kolven" som sitter i nedre delen på mitt 270 T drev för att kunna justera drevet/powertrim. Verkar svårt att få tag på en ny. Någon som har något tips? Tack på förhand.
  10. Ha inte provat dra några bultar på insidan. Dom ser ut att vara påhängde muttrar lika mycket samtliga. Just där bultarna sitter (6 st) ser det ut ligga dikt an vid varje bult. Det är nederdelen som "glipar" (där ingen bult finns) och som du skriver upplevde jag också den glipan såg lite "stor ut". Skölden ligger mao dikt an kring resten mot akterspegeln. Den ser inte böjd ut med blotta ögat men visst kan ju kanske ha" hänt något" men inget skador eller liknande som skvallrar om detta. Kan det på något sätt hänga ihop med tilten/powertrim för den hydralkolven sitter ju i nederkant. Dessutom fuktar den så jag har olja på nedre delen av skölden.
  11. Håller på med en Ockelbo T17 DL som jag fått massa hjälp med i andra trådar här i forumet. Den har inte varit i vatten ännu efter det jag köpt den. Men en fundering har uppstått när jag tittar på skölden /eller ramen som ligger mot skrovet vid drevet är det en glipa u underkant (se bilden). Man kan även skönja den gula färgen på båten där bakom där bottenfärgen inte kommit åt. Behöver jag vara orolig den tar in vatten här? Har provat spruta med en vattenslang men det blir såklart inte samma sak och då verkar det inte läcka in i motorrummet. Vad skall jag göra har en plan kunna köra i sommar och riva och renovera under vintern. Kan det vara så det är tätt trots man ser en liten glipa i nederkant. Har ett 270T drev och den är även "fuktigt" i underkant efter hydralolja. Har inte prova testa lägga den i vatten än utan ville först kolla här hur allvarligt. Eller om något annat "tätar" bakom. Tack på förhand
  12. Hej jag har precis samma problem. Vänligen se bild är det röret med den röda pilen elller den turkosa som det skall borras i. Tack på förhand.
×
×
  • Skapa nytt...