Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

mollejosef

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om mollejosef

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

459 profilvisningar
  1. Hej Kenterik. Jo det slutade med att jag köpte det tillbehöret som man luftade styrningen med. För att det skulle gå lätt och bli bra så köpte jag en sån och efter att jag fattat att drevet va tvunget att vara på när man vred ratten fram och tillbaka så tog det kanske fem minuter och blev väldigt bra. Detta: http://www.comstedt.se/produkter.asp?nr-HA5438 fick jag som tips att man kunde testa men att resultatet inte skulle bli alls lika bra som med Volvo Pentas påfyllningstank så jag ville inte chansa. Mvh Josef
  2. Hej! Håller på att montera en volvo penta d4 i min båt. Har nu kommit till momentet där man ska fylla på och avlufta styrsystemet. är det någon här inne som vet hur man fyller på och avluftar det? Enligt instruktionsboken ska man använda en påfyllnadstank när man gör detta men jag känner inte för att lägga 2000 på en grej man använder en gång. Mvh Josef
  3. Tack för svaren, då ska jag testa måla med toplac så får jag se om det blir bättre. Mvh
  4. Hej! Jag målade om i mitt motorrum med 2-komp färg, och va noga med att slipa och acetontvätta innan jag målade. Men idag när jag skulle kolla så tappade jag en grej på färgen så det lossnade lite färg. Jag började skrapa bort lite, färgen bara lossar från gamla ytan som va topcoat. Någon som vet va detta kan bero på? Är ju inte så noga på att lägga på 2-komp färg igen, kanske bättre att testa topcoat eller nån 1-komp färg och hoppas på att det fäster bättre Mvh
  5. Hej Verkar som detta inte riktigt stämmer överens i mitt kompisgäng, är själv 23 och köpte en Coronet 24 Family i somras som jag nästan håller på med varje dag, just nu me ett motorbyte. Även många av mina vänner i samma ålder har egna båtar som dom går på semester med varje sommar. Allt ifrån äldre snipor till lite nyare Nimbus.
  6. hej. jag är ny här på maringuiden och tänkte höra om lite tips vid motorbyte, skall montera en D4 med DPH-drev. jag har plastat igen akterspegeln och håller nu på att slipa för att få det jämnt så att skölden sitter tätt emot akterspegeln. men jag tycker det är svårt att få det rakt när jag slipar. någon som har tips om hur man skall göra detta? om man t.ex ska slipa ner plasten mycket och lägga gelcoat/topcoat på och försöka få det helt jämnt istället? mvh Josef
×
×
  • Skapa nytt...