Gäst Erik Postad 10 Februari , 2004 En Uttern 495 ht-79 med en Mercury 50 hk-89, båt och motor i fint skick på ett Bålstasläp-96. Vad ligger detta ekipage i för prisklass? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 10 Februari , 2004 Hej, Någonstans runt 30-35 tusen låter rimligt. Priset är givetvis beroende på skick och utrustning. En nästan 15 år gammal motor värderas väldigt lågt av handlarna. Jag såg en annons på en 85:a med en 30 HK motor för 25000. Hoppas att detta säger dig något. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bo Postad 11 Februari , 2004 Hej, Gör dig själv en tjänst och köp först Testtidningen 2004 och läs vad de skriver om Uttern 495 HT. Besluta dig därefter om du fortfarande vill köpa båten. Det är ju trots allt hur båten går i vattnet som är mest intressant, även om den kan vara fin att se på när den ligger på trailern just nu. Varför jag ber dig köpa tidningen (som finns i många kiosker osv) är att det står en del intressanta saker om båten, som du nog bör veta innan du slår till. Testtidningen kan även beställas här: http://www.marinan.com/testspecial/index.html Hade en HT förut, jag gillar HT båtar, dock har jag en Bowrider nu istället (Yamarin 5820). Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Rolle Postad 13 Februari , 2004 Jag har haft en sådan båt men en Jonson 35hk -82 på och den fick jag 30000 kr för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yorick 0 Postad 11 Maj , 2005 Vadå, vilket test i testtidningen 2004? Jag har den tidningen, men där står bara om två andra, större Utternbåtar. Jag är också intresserad av en Uttern 495 och vill gärna veta så mycket som möjligt. Var har du läst ett test av den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser