farbrorbarbro 0 Postad 7 Juni , 2005 Varför får denna relativt nya skapelse så dålig kritik av tidningen Vi båtägare nr 8 2004? Är den befogad? Någon som äger eller har testkört? Tar tacksamt emot länkar om de finns några. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 605 Postad 9 Juni , 2005 Ingen nappar på denna tråd så jag lägger på lite mer bränsle: Är det inte samma båt som Flipper 760 som ju är hur het som helst på begagnat-marknaden? (Flipper blev uppköpta av Bella Boats för några år sedan) Jag har inte läst recensionen men har sett att de legat osålda hos några handlare en längre tid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farbrorbarbro 0 Postad 9 Juni , 2005 Det är inte samma som Flipper 760, men tanken är väl att den ska ersätta bla den typ av båt. Länk till modell:http://www.bellaboats.fi/service.cntum?pageId=103223 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 605 Postad 9 Juni , 2005 Inte samma? Samma layout inne förutom placeringen av köket. Vet ej om botten är samma. I så fall ganska omodern men, som sagt, säljande på gamla Flipper 760. Skulle satsa en peng på att det är i stort sett samma formar som används till denna som till gamla 760. Frågan kvarstår. Varför? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farbrorbarbro 0 Postad 9 Juni , 2005 Enl testet ska skrovet härstamma från Bella falcon 26 där till moderniserat genom breddning och ändrat på en del punkter. Och enl VIB så är det denna ändring som gjort att gången är katastrofal med trim och tilt arbete för att få en vettig gång som följd. Jag lyfter frågan efter som jag läst två tester av Uttern C68 en från VIB och den andra från Båtnytt. Där VIB kritiserar bla gången medan den får hyffsad kritik i tidningen Båtnytt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 605 Postad 10 Juni , 2005 OK förstår vad du menar men vad har Uttern C68 med Bella 760 att göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farbrorbarbro 0 Postad 10 Juni , 2005 Ett exempel på att kanske samma typ av båt kan väderas så olika beroende på, vilken i detta fallet tidning som testar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser