clarre 0 Postad 20 April , 2005 Problem min VP MB 2A (78). Startar fint men är svag. chokar ordentligt för att den ska gå jämt. När jag efter en stunds varmkörning vid bryggan (10 min) lägger i framväxeln och gasar så dör motorn. Det ryker ganska kraftigt (vit rök) när jag gasar . Jag misstänker att oljan emuglerat med vatten. Tror ni det är problemet? Jag har inte bytt oljan jag slog i i oktober i fjol! Tacksam för all hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst asok Postad 21 April , 2005 Vit rök brukar tyda på vatten i bensinen. Grå/blå rök är normalt för mycket olja. Symptomen tyder också på att den får för lite bensin, vilket kan bero på vatten i bensinen. Antingen provar du att byta bensin, eller skaffar ett vattenfilter. Om bensinen stått halvfylld över vintern kan det lätt bli en del kondens. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kapten Krok Postad 21 April , 2005 Vit rök kan tyda på att motorn får för lite luft. Ta av motorhuven och testa. Åtgärd: Borra upp ett friskluftsintag. Mvh Kapten Krok Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 30 April , 2005 Hej! Nu kommer du att tycka att mitt inlägg är jobbigt! Men jag undrar om inte du fått vattengenomslag i motorn, pga att den rostat sönder. Har du kontrollerat att du inte även har grå olja? Ifall så inte är fallet är det inte blocket. Då kan det vara toppen där vattnet tränger in. Det behöver inte vara vad jag ovan skrivit men indicierna är starka.. /hoppas jag har fel/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser